Oplysninger om huset - hvor?
Fra : Søren Rohde

Dato : 03-03-03 19:42

Hej,

Jeg har købt et gammelt hus, som har haft en del ejere. Og derfor er der
ikke meget information om hvordan huset oprindeligt har set ud osv. Jeg
kunne godt tænke mig at vide hvordan det så ud da det blev bygget, og kende
lidt til historien....

Men hvor går jeg hen, og hvad kan jeg få at vide? Jeg tæmker på om
tinglysningen kan fortælle om de forskellige ejere, og hvad huset er blevet
handlet til gennem tiderne? Og kan kommunen vise mig byggetegninger osv?

Det kunne være interessant - håber nogen kan hjælpe mig videre.

--
Mvh. Søren Rohde, Brabrand

Tjek vores hjemmeside for køb og salg:
http://home1.stofanet.dk/fam_rohde/

Fra : Frederiksen

Dato : 03-03-03 19:56

> [...]
blevet
> handlet til gennem tiderne? Og kan kommunen vise mig byggetegninger osv?

Tinglysningen kan give dig ejerlisten - sig at det er for at forske i husets
historie, da de ikke er alt for vilde med snageri i andre folks sager.

Lokalhistorisk arkiv kan også være et godt sted. Ofte har de billeder og
oplysninger af forskellig slags, som kan være meget spændende og hjælpe dig
videre.

Er der gårde i nærheden med gamle mennesker? Så spørg dem - de ved ofte en
hel masse spændende, og selv om det selvfølgelig ikke nødvendigvis er
neutral og objektiv information, så kan det være ret sjovt alligevel.

Kommunen har ikke nødvendigvis nogle tegninger, og selv om de har, så kan du
ikke stole på at de er korrekte. Hos os viste det sig i hvert fald ,at de
tegninger, som ombygningen var godkendt efter, ikke helt var det, der blev
bygget, da det kom til stykket.

Mvh Maria

--

- Noget du ikke ved om C5? Så spørg.