ide til side på badekar??
Fra : Per H

Dato : 02-03-03 16:32

Hej.

Er der en der har en good ide til en side på et badekar?
istedet for en hvid emaljeret jernplade, kunne jeg tænke mig noget
andet, men har ikke den rigtige løsning. Der er kun tale om 1
langside fra gulv til underkant kar.

Og så lige det med forhænget. skal det ikke sidde på den indvendige
side af karet, lidt klamt at gnide sig op af, men ellers sprøjter
vandet jo ud på den forkerte side.

Ps. det var ungernes julegave, men næste gang må de ønske sig noget
mere praktisk.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Zoëga

Dato : 02-03-03 19:20

"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og så lige det med forhænget. skal det ikke sidde på den indvendige
> side af karet, lidt klamt at gnide sig op af, men ellers sprøjter

Du kan mure en gasbetonplade ind i hullet og sætte fliser på,
det er en meget almindelig løsning på det problem.

Hvis du ikke har forhænget indenfor, så vælter alt det vand der løber ned
langs siden af forhænget ud på gulvet.
Når du har slidt så meget på gaven ( forhænget), at du kan være bekendt at
kassere det.
Så kan du få nogle acrylsider der kan klappes til side når du ikke bader, de
er sk... smarte.

mvh

Søren

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-03-03 09:46

> Hvis du ikke har forhænget indenfor, så vælter alt det vand der løber
ned
> langs siden af forhænget ud på gulvet.

Forhænget behøver vel ikke trækkes for hvis man bare flyder i karet. Nåt
man så står i karet under bryseren er der en nem løsning på at forhænget
ikke klæber til en. Det skal bare godt langt ned på indersiden af karet
(20+cm). Så starten man bare lige med at bruse overlappet og forhænget
bliver på sin plads. Har virket fint for mig de sidste 6år men kræver at
forhænget er af den tynde type der kan komme fugt igennem.

/A

Fra : Per H

Dato : 03-03-03 19:20

On Sun, 2 Mar 2003 19:20:19 +0100, "Zoëga" <szoega@mail.dk> skrev:

>Du kan mure en gasbetonplade ind i hullet og sætte fliser på,
>det er en meget almindelig løsning på det problem.

Men det kræver vel at man har flisen magen til væggen, uden at der ser
grimt ud? eller skulle man sætte en helt 3 op, for at bryde?

jeg har lyse på gulv og væg.

Forøvrigt en god ide med en akrylplade, eller bedre med en hærdet
glasplade, fra karkant til loft, måske matslebet, eller ru på den ene
side, for den klare glasplade er jo nærmest umulig at holde pæn.

Vh Per
icq 8212837