Skal stedmoder have frost
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 28-02-03 16:30

Hej
Jeg vil forsøge at så stedmoder nu, det er forkert årstid står der på posen.
Det skal være august, men hvis jeg sår dem nu, og når de er kommet godt op,
så sætter dem i køleskab, eller fryser i nogle dage, kan man så få dem til
at tro det har været vinter ? og så blomstre til sommer?
Gunnar

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-02-03 17:10

On Fri, 28 Feb 2003 16:29:56 +0100, "Gunnar Grooss"
<a-g.g.grooss@oncable.dk> wrote:

> [...]
>så sætter dem i køleskab, eller fryser i nogle dage, kan man så få dem til
>at tro det har været vinter ? og så blomstre til sommer?

Stedmoder behøver ikke vinter/kulde for at blomstre - at der på posen
står de skal såes i august har mere at gøre med måden man bruger
stedmoderblomster på - som tidlig forårsblomst.

Til gengæld spirer frøene i mørke, jeg har hørt at man i gamle dage smed
en avis over såkasserne indtil planterne lige nøjagtigt var kommet op.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.