Gamle vinduer
Fra : Jens U. K.

Dato : 27-02-03 09:59

Det drejer sig om gamle vinduer fra 1920 med hjørnebåndshængsler, som er i
ok stand (ingen råd, men løs maling). De er 114*140 cm. De har oprindelig
haft sprosser, men sprosserne er på et tidspunkt blevet fjernet og der er
således en stor rude i nu. Hvis man kigger godt efter kan man se hvor
sprosserne har siddet i rammen. Der er også en forsatsrude på vinduet og
rammen på denne er selvfølgelig med hulkehl der hvor den slutter op imod
kvartstaf'en på karmen og lodposten. Det er gammelt glas der sidder i
vinduerne.

Hvor meget bør sådan nogen vinduer kunne sælges for?

/Jens Ulrik

Fra : Willy Gates

Dato : 28-02-03 00:59

Jens U. K. <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3rk7a.11$rL6.1@news.get2net.dk...
> [...]
> vinduerne.
>
> Hvor meget bør sådan nogen vinduer kunne sælges for?

De bør foræres væk til den der evt. kan bruge dem til noget..
Husk sprosserne mangler.
Var de komplette nok 200-250.00

WG

Fra : Jens U. K.

Dato : 28-02-03 12:55

"Willy Gates" <taform@c.dk> wrote in message

> [...]
> nyhedsmeddelelse:3rk7a.11$rL6.1@news.get2net.dk...

> De bør foræres væk til den der evt. kan bruge dem til noget..

Er du seriøs?

Fra : John Vedsegaard

Dato : 02-03-03 03:06

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse

> "Willy Gates" <taform@c.dk> wrote in message

> [...]

Svar fra en anden computer, ja det er jeg..
De vinduer lyder ikke som noget særligt.

Fra : Jens U. K.

Dato : 03-03-03 09:25

"John Vedsegaard" <taform@c.dk> wrote in message

> "Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse

> Svar fra en anden computer, ja det er jeg..
> De vinduer lyder ikke som noget særligt.

Hvis man skal købe nye vinduer i samme kvalitet i idag, vil de ligge på
minimum 6000,- eks. moms pr. stk.
Som jeg skrev fejler vinduerne *intet*. De står blot ikke med samme finish
som for 80 år siden. Med den rigtige vedligeholdelse holder de nok 2-300
år endnu.

Hvor går man ud og finder sådan nogen brugte vinduer til den pris som du
nævner?

/Jens Ulrik

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 03-03-03 19:24

> [...]
> år endnu.
>
> Hvor går man ud og finder sådan nogen brugte vinduer til den pris som du

Der findes nogle genbrugs byggemarkeder i København. Der koster et vindue af
din type ca. 500,00 kr. INKL. Moms. Men så er de også komplette, det er
dine ikke. Det der er gjort med dine vinduer(sprosser fjernet) er noget der
fremmer råd i rammen, det har jeg set før.

Desværre må jeg sige at du skal være glad hvis du får mere end 200 kr. pr.
stk. Den sidste idiot er jo ikke født endnu.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : Jens U. K.

Dato : 04-03-03 10:06

"Philip Oest Møller" <Philip2022@hotmail.com> wrote in message
[...]
> Den sidste idiot er jo ikke født endnu.

Nej, der har du nok ret! Efter priserne at dømme på *godt* genbrug, så er
der godt nok mange af dem (altså alle de idioter der køber nye vinduer i
stedet for at vedligeholde og reparere de *gode* gamle #1)

#1: Forudsat at det er rentabelt og der ikke er store designmæssige
ændringer der gør at en udskiftning er mere rentabel.

/Jens Ulrik

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 28-02-03 19:32

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message
> [...]
> vinduerne.
>
> Hvor meget bør sådan nogen vinduer kunne sælges for?

Er det komplette vinduer lige til at mure i et hus? Hvis ja, er rammen,
eller hvad den del der sidder inde i muren nu hedder, også i god stand?
Til en liebhaver vil et bud være nogle hundrede kroner, vel vidende at et
sådant vindue i dag ikke fremstilles, og hvis det gjorde ville det være
meget dyrt.
Hvis du kommer forbi en genbrugsstation en lørdag formiddag vil du se mange
mennesker smide sådan nogle ud (dog er der råd i mange af dem)

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Jens U. K.

Dato : 03-03-03 09:33

"Henrik B. Larsen" <henrik@gsx!"#SPAM!"#.dk> wrote in message

> "Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message

> Er det komplette vinduer lige til at mure i et hus?

Ja.

> Hvis ja, er rammen,
> eller hvad den del der sidder inde i muren nu hedder, også i god stand?

Ja (det hedder karmen). Rammen er der hvor glasset sidder fast i.

> Til en liebhaver vil et bud være nogle hundrede kroner,

Nåh.

> vel vidende at et
> sådant vindue i dag ikke fremstilles, og hvis det gjorde ville det være
> meget dyrt.

Ja.

> Hvis du kommer forbi en genbrugsstation en lørdag formiddag vil du se
mange
> mennesker smide sådan nogle ud (dog er der råd i mange af dem)

De eneste vinduer jeg har set på losseren, har ikke været bedre værd.

/Jens Ulrik

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-03-03 09:41

Når det nu er vinduer med manglende sprosser, vil det stadig kræve en
del arbejde/penge at føre dem tilbage til org stand. Derfor tror jeg
heller ikke på at de er "noget" værd.

/A

Fra : Jens U. K.

Dato : 03-03-03 10:32

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message
> være
>
> Når det nu er vinduer med manglende sprosser, vil det stadig kræve en
> del arbejde/penge at føre dem tilbage til org stand. Derfor tror jeg
> heller ikke på at de er "noget" værd.

Hvad vil det koste at lave en lodret sprosse samt tre vandrette?

/Jens Ulrik

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-03-03 15:32

> Hvad vil det koste at lave en lodret sprosse samt tre vandrette?

Der skal vel også nye glas i, så sprosserne ikke kun er til pynt ?
(Antager at org. var med 6 "små" stykker glas)

Men tag nogle billeder af dem og sæt dem i DBA - så kan du jo løbende
justere prisen ned til der er bid - og post så meget gerne her hvad du
får for dem.

/A - Der har forsøgt at sælge en stribe gamle masive (gode) døre

Fra : Jens U. K.

Dato : 04-03-03 10:09

> [...]

Ved du ikke hvad det ca. vil koste?

> Der skal vel også nye glas i, så sprosserne ikke kun er til pynt ?
> (Antager at org. var med 6 "små" stykker glas)

Jeg antager at det gamle glas kan deles op til 6 små stykker

> Men tag nogle billeder af dem og sæt dem i DBA - så kan du jo løbende
> justere prisen ned til der er bid - og post så meget gerne her hvad du
> får for dem.

Jeg er ikke sikker på at jeg vil prøve at sælge dem... hvis jeg på et
eller andet tidspunkt i *hele* mit liv skulle få brug for sådan nogen
vinduer, så vil jeg have tjent/sparet en formue i forhold til hvis jeg
skulle ud at finde nogen nye i samme kvalitet.
Så som John nævner i tråden, jeg bør nok beholde dem et stykke tid endnu.

/Jens Ulrik

Fra : Willy Gates

Dato : 03-03-03 16:24

Jeg forstår godt du syntes det er underligt man ikke kan få noget for de
vinduer, især når nye vinduer der oven i købet er lavet af dårligere træ er
det eneste man kan købe.
Men om nogle år, når næsten alle har smidt deres gode gamle vinduer ud, vil
de være en formue værd, for de er ganske rigtigt meget bedre end nye.

John

Jens U. K. <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:miF8a.25$6r4.18@news.get2net.dk...