Fjerne væv på væg
Fra : Kai Hoffmann

Dato : 24-02-03 21:06

Hejsa.

Går og overvejer om jeg skal fjerne det væv der sidder på mine vægge, da det
kunne se bedre ud, men en god ven siger at det kan man ikke. Det sidder fast
og den eneste måde man kan komme af med det på er at fuldspartle oven på. Er
det rigtigt?

--
Mvh. Kai Hoffmann

Web-hotel med mulighed for spamfilter på mailen.
www.hoffmann.cc

Fra : John Vedsegaard

Dato : 24-02-03 21:42

"Kai Hoffmann" <nospam@hoffmann.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
fast
> og den eneste måde man kan komme af med det på er at fuldspartle oven på.

Nej sjældent. Du kan komme ud for at din væv sidder så fast at eneste
mulighed er at spartle det op, eller din væv kan sidde på gibsvægge, der
ikke kan lide man tager væven af.
Hvis væven er af nyere dato sidder den nog ikke ret fast og burde være til
at få af.
Tidligere satte vi væv op i en lim der mindede om snedkerlim, den får du
ikke af igen.
Nutidens væv er nærmest det samme som tapetklister og nemmere af få af.

Ellers er det ikke særligt svært at spartle det op (brug grov sandspartel).

Renser du væven af, vil du ofte alligevel blive nødt til at spartle væggene
næsten over det hele.

Det afhænger selvfølgelig også af hvad du vil have i stedet for. Skal du
f.eks. have glasfilt, skal du under alle omstændigheder spartle væggene over
det hele.

Malemester John Vedsegaard

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 25-02-03 06:02

> Det afhænger selvfølgelig også af hvad du vil have i stedet for. Skal du
> f.eks. have glasfilt, skal du under alle omstændigheder spartle væggene
over
> det hele.

Overvejer en glat væg i stedet for. Jeg siger tak for svaret.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 25-02-03 08:03

Kai Hoffmann wrote:

> [...]
> og den eneste måde man kan komme af med det på er at fuldspartle oven på. Er

Yep.
Væv sidder *rigtigt* godt fast med mindre noget gik galt under
opsætningen.
Du kan spartle eller montere gipsplader henover.

--

Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, B.Sc.E.E., M.Sc.

Draco Dormiens Nunquam Titillandus