Maling af plasticlister
Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 24-02-03 20:40

Vi har for få år siden fået ny gulvbelægning og i den forbindelse blev der
anvendt mørkegrå plasticlister som afslutning. Og de har faktisk holdt sig
pæne.

Men nu er vi ved at få malet opgang i min ejerforening. Og til det arbejde
har vi en maler, som jeg nu undrer mig voldsomt over.....

Både fodspark og plasticlister er i dag blevet malet i meget lys grå farve.
Meget lysere end listens oprindelige farve.

Jeg advarede lørdag vores formand om, at man ikke bare maler plasticlister -
at holdbarheden er tvivlsom. Men malermesteren havde foreslået at male både
fodspark og lister - og formanden mente på den baggrund, hvilket måske er
forståeligt nok, hvis man ikke selv ved bedre, at vi kunne og burde stole på
malermesteren.

Og ikke om jeg fatter, at en maler vil lægge navn til sådan noget makværk.
Ganske som jeg frygtede, kan malingen skrabes af plasticlisterne med en let
negl. Jeg kan levende forestille mig, hvordan de lister ser ud efter et par
måneders rengøring samt daglig brug med spark og sammenstød.

Hvad pokker stiller man op i sådan en situation?

Jeg vil jo mene, at malermesteren burde vide bedre - og derfor burde havde
advaret vores formand om, at det er en skidt idé at male plasticlister. I
stedet for som nu, at mene, at det er OK

Hvad ville I gøre i sådan en situation?

Arbejdet er ikke færdigt. Halvdelen af listerne er malet en gang og meningen
er, at det hele skal have to omgange.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ida Nielsen

Dato : 24-02-03 21:07

Såfremt at malermesteren har brugt acryl maling, har denne en hærdningstid
på 3 uger. Derfor kan du pt. skrabe malingen af uden problemer
Hilsen
Ida
Farvehandler

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 24-02-03 21:16

"Ida Nielsen" <idani@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Såfremt at malermesteren har brugt acryl maling, har denne en hærdningstid
> på 3 uger. Derfor kan du pt. skrabe malingen af uden problemer

Og hvordan vil det være om tre uger? Holdbart?
Og gør vi klogest i ikke at vaske trappen i tre uger så?

Mvh. Lisbeth

Fra : John Vedsegaard

Dato : 24-02-03 21:52

> "Ida Nielsen" <idani@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvordan vil det være om tre uger? Holdbart?
> Og gør vi klogest i ikke at vaske trappen i tre uger så?
>
> Mvh. Lisbeth

Det bliver "lidt" mere holdbart.Væsentligt er hvad der er blevet malet med.
Mange farvefabrikker laver hæftegrundere som godt kan holde, men de fleste
kan IKKE. Normalt kan man allerede dagen efter se om arbejdet kan holde,
selv om malingen ikke er gennemhærdet.

Men i er jo så heldigt stillet at alle malermestre SKAL give 5 års garanti!!

Der er regler for hvor godt en maling skal hæfte, man bruger en speciel tape
til af undersøge det. Denne klæber ikke særlig kraftigt, men kan det ikke
holde er arbejdet ikke udført ordentligt. P.S. du kan ikke bare bruge
malertape i stedet, den klæber for kraftigt.

Kun hvis maleren har taget forbehold (skriftligt) for holdbarheden kan i
ikke gøre noget.

I kan vel vaske med "forsigtighed".

Malemester John Vedsegaard

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 24-02-03 22:07

"John Vedsegaard" <taform@c.dk> skrev i en meddelelse

> I kan vel vaske med "forsigtighed".

Jooo... men trappen tager nok heller ikke skade af at vente tre uger med at
blive vasket *S*

Og tusinde tak for gennemgangen og rådene!!!

Mvh. Lisbeth

Fra : Michael DK

Dato : 25-02-03 23:30

Vi har malet vores sandlister (af plast) med en maling beregnet til dette.
Malingen blev skrabet af efterhånden som tiden gik. Det var usædvanligt
grimt, så nu har vi købt nye lister. Prisen er såmænd ikke væsentligt
anderledes end for maling.

mvh
Michael

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 25-02-03 23:45

"Michael DK" <michael@nospam@lauths.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Malingen blev skrabet af efterhånden som tiden gik. Det var usædvanligt
> grimt, så nu har vi købt nye lister. Prisen er såmænd ikke væsentligt

Fem etager med kringlede trappetrin... tror ikke det bliver billigt at
skifte ud

Mvh. Lisbeth

Fra : Willy Gates

Dato : 28-02-03 00:45

[w e b w o m a n] <jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e5bf353$0$2580$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> "Michael DK" <michael@nospam@lauths.dk> skrev i en meddelelse

> Fem etager med kringlede trappetrin... tror ikke det bliver billigt at
> skifte ud
>
> Mvh. Lisbeth

Desuden vil i nu få det problem at hvis man fjerner listerne, bliver den
øvrige maling ødelagt!

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 28-02-03 08:51

"Willy Gates" <taform@c.dk> skrev i en meddelelse

> Desuden vil i nu få det problem at hvis man fjerner listerne, bliver den
> øvrige maling ødelagt!

Det havde jeg slet ikke tænkt på. Men anyway.. skaden ER sket, desværre.
Listerne er malet

Mavh. Lisbeth