GigantGeorginer
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-02-03 22:51

Jeg har smugkigget lidt på Dahliaforeningens hjms., og fået lyst til at
prøve de helt storblomstrede sorter. Findes disse kun blandt samlere/købes i
udlandet?

Er der nogen der har set frø til salg af rent orange Flittiglise?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 24-02-03 21:38

On Sun, 23 Feb 2003 22:50:56 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Er der nogen der har set frø til salg af rent orange Flittiglise?

Jep. Dvs. hvad er nu lige orange for dig

Ihvertfald sidder jeg her med frøkatalog 2003 fra Zimtrade Frø A/S,
Tårupvej 15, Ramløse, 3200 Helsinge. Tlf. 4876 3088.

På side 9 er jeg stødt på "Impatiens - Flittig Lise" "En meget
storblomstret abrikosfarvet sort..." Jeg synes, at den ser ret orange
ud - men ok billeder er ikke altid lige naturtro.

Der er iøvrigt også en internetadresse: www.zimtrade.dk P.t. har jeg
dog lidt problemer med at få sitet frem.

Hjerteligst
Dorte

--
www.bornholm.nu
Debat

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-02-03 23:21

> [...]
>
> Der er iøvrigt også en internetadresse: www.zimtrade.dk P.t. har jeg
> dog lidt problemer med at få sitet frem.

Jamen det er jo netop dem, og de er også orange som jeg forstår det. Tak for
linket, der virker fint her. Der kan man vist få alt (hvis man har penge
nok). Jeg vil lige tygge en ekstra gang over, om jeg vil give 96 kroner for
40 frø.....
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-02-03 18:24

On Mon, 24 Feb 2003 23:21:29 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>nok). Jeg vil lige tygge en ekstra gang over, om jeg vil give 96 kroner for
>40 frø.....

Langt de fleste af Zimtrades frø er egentlig fra Thomson & Morgan i
england - og tit kan det faktisk betale sig at købe dem i england i
stedet, porto fra england til danmark er kun omkring halvdelen af porto
fra danmark til danmark. Thomson & Morgan har tilmed et rigtig flot
katalog med massevis af sorter i.
De eneste ulemper der er i at handle sine frø hos dem, er at man skal
købe for over 20£ og at der skal betales med f.eks visakort (Hvilket jo
kun er et problem hvis man ikke har et sådant)

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-02-03 18:17

Dorte R.M. Hansen <dot.ringholm@get2net.dk> skrev i en

> [...]
>
> Der er iøvrigt også en internetadresse: www.zimtrade.dk P.t. har jeg
> dog lidt problemer med at få sitet frem.

Nu kom der malurt i bægeret. Jeg har set en anden og ikke ønsket fremtoning
www.thompson-morgan.com/seeds/uk/list_impatiens_3.html

Og så har jeg set Dæhnfeldts 'carnival', i en lidt for rød udgave og der
står ikke noget om blomsterstørrelse.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen