Pris på by-selv-carport?
Fra : Lars

Dato : 23-02-03 22:03

Jeg skal bygge mig en carport. Den skal være uden redskabsskur men med
sidevæg på ende- og sidevæggene. Jeg forestiller mig en størrelse omkring
5x6 mtr. (bredde x længde).

1. Hvad tror I ca.-prisen for materialer er?
2. Kan I anbefale et byggemarked/tømmerhandel i
Københavnsområdet/østsjælland, hvor jeg kan få gratis hjælp til at udregne
materialeforbrug og desuden få bragt materialerne hjem til bopælen?

Hilsen
Lars

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 24-02-03 11:29

"Lars" <Lars@spamfri.dk> wrote in message
> [...]
> Københavnsområdet/østsjælland, hvor jeg kan få gratis hjælp til at udregne
> materialeforbrug og desuden få bragt materialerne hjem til bopælen?

Google er din ven

Prøv at kigge på f.eks. http://www.vaerebro.dk/

/Tommy

Fra : HSC

Dato : 24-02-03 14:24

"Tommy Bøgeskov" <tb.nospam@nospam.ddf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Husk du også skal have bygge tilladelse hvis bygningen er over 10 kvm.

Fra : Calle.

Dato : 24-02-03 14:54

HSC wrote:
> "Tommy Bøgeskov" <tb.nospam@nospam.ddf.dk> skrev i en meddelelse

> Husk du også skal have bygge tilladelse hvis bygningen er over 10 kvm.

Det bliver den jo, hvis der skal kunne holde en alm. bil i den
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Martin Christiansen

Dato : 24-02-03 16:56

"HSC" <HschytteREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Husk du også skal have bygge tilladelse hvis bygningen er over 10 kvm.

Nej.

http://www.gladsaxe.dk/Default.asp?ID=8858

Mvh - Martin

Fra : Lars

Dato : 24-02-03 17:29

> Husk du også skal have bygge tilladelse hvis bygningen er over 10 kvm.

Nej, det skal bare anmeldes. Der kræves først byggetilladelse, når der er
tale om mere en 50 m2.

Lars

Fra : Lars

Dato : 24-02-03 17:28

> Google er din ven

Tjaaa, men det er nyhedsgrupperne nu også.....

> Prøv at kigge på f.eks. http://www.vaerebro.dk/

Skal jeg forstå det sådan, at du kan anbefale Værebro Byggecenter, eller
fortæller du mig bare, at du har fundet siden på Google?

Lars

Fra : Martin Christiansen

Dato : 24-02-03 19:03

"Lars" <Lars@spamfri.dk> skrev i en meddelelse

> Skal jeg forstå det sådan, at du kan anbefale Værebro Byggecenter, eller
> fortæller du mig bare, at du har fundet siden på Google?

Han fortæller dig at du kan finde ud af hvad ca. prisen på materialer er
her...

De har faktisk en beregningsservice hvor du indtaster nogle informationer og
så får tilsendt tilbud og skitsetegning samt en standardbyggevejledning.

Så tør øjnene og tag en kiks og et glas mælk imens.

Eller skal vi også taste informationerne ind for dig.?

Mvh - Martin

Fra : Keld Nygaard

Dato : 24-02-03 16:20

> [...]
> Københavnsområdet/østsjælland, hvor jeg kan få gratis hjælp til at udregne
> materialeforbrug og desuden få bragt materialerne hjem til bopælen?

Jeg kan som en advarsel anbefale dig IKKE at købe et "samlesæt" i Silvan.
Jeg samlede engang en carport m. redskabsrum (pris. ca. 4000 kr). Halvdelen
af det træ der blev leveret med var så skævt at vi måtte skifte det ud med
nyt træ for at kunne få spændt lo.... sammen.

mvh
Nygaard

Fra : Lars

Dato : 24-02-03 17:31

> [...]
> af det træ der blev leveret med var så skævt at vi måtte skifte det ud med
> nyt træ for at kunne få spændt lo.... sammen.

Hej Nygaard

Det var præcis det, jeg kunne frygte. Tak for dit tip - jeg vil gå udenom
Silvan.

Lars

Fra : Kat

Dato : 24-02-03 21:24

"Lars" skrev:

> Det var præcis det, jeg kunne frygte. Tak for dit tip - jeg vil gå
udenom
> Silvan.

Vi har også haft kig på byg-selv carporte.
Men alle der selv har stået med det (uanset hvorfra) kunne IKKE
anbefale det! Det er skævt og skrøbeligt og holder ikke i længden.
En tømrer kan faktisk gøre det næsten lige så billigt + lidt
arbejdsløn
--
Kat
---

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 24-02-03 20:15

> [...]
> Københavnsområdet/østsjælland, hvor jeg kan få gratis hjælp til at udregne
> materialeforbrug og desuden få bragt materialerne hjem til bopælen?

Mange byggesæt er så ringe at de værken har afstivende kryds eller er
dimensioneret til en ordentlig dyne sne. Og den dyne med sne skal nok komme,
måske bare ikke i år. Hør producenten om samlesættet lever op til de krav
bygningsreglementet stiller (som alle bygninger i danmark skal).

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : Thomas

Dato : 27-02-03 13:58

> Jeg skal bygge mig en carport. Den skal være uden redskabsskur men med
> sidevæg på ende- og sidevæggene. Jeg forestiller mig en størrelse omkring
> 5x6 mtr. (bredde x længde).

I mange byggemarkeder kan du få en byggevejledning og en materialeliste til
et sådant projekt, så går du bare ud på lageret og vælger selv det træ du
skal bruge..

Thomas

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 28-02-03 20:49

> [...]
> Københavnsområdet/østsjælland, hvor jeg kan få gratis hjælp til at udregne
> materialeforbrug og desuden få bragt materialerne hjem til bopælen?

http://www.byggepladsen.com/Leverandor.cfm
fandt jeg http://www.j-a.dk/carporte/fra/frameset-ca.html som har en
kalkulator for carporte (og skure),
Der mangler bare mulighed for tagpap tag.

Mvh Peter A. Jensen