Sokkelplader!
Fra : S.A

Dato : 22-02-03 18:29

Hej Allesammen

Jeg skal til at montere sokkelplader (6 mm) på sommerhuset. Jeg kan se
at der er en glat side og en ru side på pladen. Men hvilken side skal
vende ud? Man skulle tro at det var den glatte side, men der er noget
der fortæller mig at sådan er det bare ikke. Ved i hvilken side der
skal vende ud mod det fri.

Venligst
S.A

Fra : Per H

Dato : 22-02-03 18:56

On Sat, 22 Feb 2003 18:28:47 +0100, S.A <s.a@e-mail.dk> skrev:

>vende ud? Man skulle tro at det var den glatte side, men der er noget
>der fortæller mig at sådan er det bare ikke. Ved i hvilken side der
>skal vende ud mod det fri.

Den pæneste( glatte) vil jeg da påstå. Jeg går ud fra at det er noget
eternit du mener?

Vh Per
icq 8212837

Fra : S.A

Dato : 22-02-03 20:09

> Den pæneste( glatte) vil jeg da påstå. Jeg går ud fra at det er noget
> eternit du mener?

Hej Per

Jep... det er eternit. Ja det virker mest logisk, men jeg mener at have
hørt det modsatte...! Jeg ville lige have bekræftet eller afkræftet min
påstand.

Fra : Per H

Dato : 22-02-03 20:28

On Sat, 22 Feb 2003 20:09:29 +0100, S.A <s.a@e-mail.dk> skrev:

>Hej Per
>
>Jep... det er eternit. Ja det virker mest logisk, men jeg mener at have
>hørt det modsatte...! Jeg ville lige have bekræftet eller afkræftet min
>påstand.

har du kigget på deres side?
http://www.dansketernit.dk/produkter/b10/produkt.htm

Vh Per
icq 8212837

Fra : S.A

Dato : 22-02-03 21:45

> har du kigget på deres side?
> http://www.dansketernit.dk/produkter/b10/produkt.htm

Ja...der står ike noget om der er for ell. bagside på en sådan plade.

Fra : zigge

Dato : 23-02-03 10:11

"S.A" <s.a@e-mail.dk> wrote in message news:Usenet.fcbodsqb@localhost...
> Hej Allesammen
>
> Jeg skal til at montere sokkelplader (6 mm) på sommerhuset. Jeg kan se
> at der er en glat side og en ru side på pladen. Men hvilken side skal
> vende ud?

Jeg ved ikke om det blev gjort "efter bogen" men jeg hjalp en tømmermester
med at beklæde udhæng og stern med eternit for et stykke tid siden. Pladerne
blev sat op med den ru side udad. De plader vi brugte havde en slags åre på
den ru side, lidt lige som børstet stålplade. Men det var altså ikke den
slags der er lavet så de ligner træ på forsiden...

//zigge

Fra : JMH

Dato : 23-02-03 17:12

"zigge" <laser.snabela@pc.dk> wrote in message news:<3e589019$0$15825$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]

Den glatte side skal vende udad, denne side er ikke så modtagelig for
snavs, alger og mos.Du skal også huske, at sørge for kontroleret
ventilation under dit sommerhus, ellers risikerer du at det rådner.

Med venlig hilsen: John Møller Hansen

Fra : S.A

Dato : 23-02-03 19:13

> Den glatte side skal vende udad, denne side er ikke så modtagelig for
> snavs, alger og mos.Du skal også huske, at sørge for kontroleret
> ventilation under dit sommerhus, ellers risikerer du at det rådner.

Hej John

Okay.....lidt forvirret over de modsigende svar der er kommet, men jeg
går ud fra at det er mest logisk at den glatte side vender ud. Jo jeg
skal selvfølgelig have udluftning under huset. Tak for svar.....

Venligst
S.A

Fra : Per H

Dato : 23-02-03 19:26

On Sun, 23 Feb 2003 19:12:35 +0100, S.A <s.a@e-mail.dk> skrev:

>Okay.....lidt forvirret over de modsigende svar der er kommet, men jeg
>går ud fra at det er mest logisk at den glatte side vender ud. Jo jeg

Ja det vil der altid komme, når man ikke præsis ved hvilke plader der
er tale om, og det er jo slet ikke sikkert at der er en bestemt side
der skal vende udaf.

Jeg keder ikke den plade du omtaler, som har en gnupret bagside.
Men jeg ville altid vende den glatte udaf.

Vh Per
icq 8212837