Glykol i gulvvarmeanlæg
Fra : pea.

Dato : 21-02-03 20:30

Kan PEX-rør tåle at vandet frostsikres med glykol.

Mvh. - pea

Fra : Morten DH

Dato : 23-02-03 11:52

"pea." <pea1@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Kan PEX-rør tåle at vandet frostsikres med glykol.

JEg vil foreslå du kontakter producenten direkte for at være på den sikre
side... men sådan af ren morbid nysgerrighed... hvorfor?

Fra : pea.

Dato : 23-02-03 17:12

On Sun, 23 Feb 2003 11:51:32 +0100, "Morten DH"
<morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

>"pea." <pea1@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
>JEg vil foreslå du kontakter producenten direkte for at være på den sikre
>side... men sådan af ren morbid nysgerrighed... hvorfor?

Vi har gulvvarme i vores sommerhus. Pumpen kører altid, fyret startes
hvis udetemperaturen kommer undet -5 C. Hvis pumpe eller fyr svigter
ville det være rart med frostsikring.

Da vi har elvandvarmer kan jeg vælge den billige men giftige ethylene
glycol ell. propylene glycol. Det vil jo være surt hvis glykolen
ødelægger rørene.

Mvh. - pea

Fra : pea.

Dato : 24-02-03 21:29

>Da vi har elvandvarmer kan jeg vælge den billige men giftige ethylene
>glycol ell. propylene glycol. Det vil jo være surt hvis glykolen
>ødelægger rørene.

Rørleverandøren oplyste at at det er OK med glykoler op til en
temperatur på 60 C. Herover var der ingen dokumentation.

Mvh. - pea