Køkken???
Fra : KH

Dato : 17-02-03 11:01

Jeg skal have malet mine køkken låger samt resten af køkkenet. Derfor kunne
jeg godt bruge nogle nye glideskinner m.m. Mit problem er at jeg ved ikke
hvem der har lavet køkkenet i sin tid.

Jeg har lagt et par billeder i dk.binaer hvis der er nogle som kunne tænke
sig at hjælpe.

Klaus

Fra : Per H

Dato : 17-02-03 15:20

On Mon, 17 Feb 2003 11:01:07 +0100, "KH" <k@k.dk> skrev:

>Jeg skal have malet mine køkken låger samt resten af køkkenet. Derfor kunne
>jeg godt bruge nogle nye glideskinner m.m. Mit problem er at jeg ved ikke
>hvem der har lavet køkkenet i sin tid.

Du skal lige være klar over at det er melamin, og det er ret svært at
overmale.

Vh Per
icq 8212837

Fra : KH

Dato : 18-02-03 08:14

Ja, jeg havde tænkt mig at prøve med en kompressor.

Fra : Erik Olsen

Dato : 18-02-03 08:20

KH wrote:

> "Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg havde tænkt mig at prøve med en kompressor.

Jeg tror Per mente noget andet: Det er nemlig vanskeligt at få malingen
til at hæfte ordentligt på melaminfladerne.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : KH

Dato : 18-02-03 08:55

Ja, den er jeg med på. Det jeg havde tænkt mig er at let slibe overfladen
derefter bruge en kompressor med en sprøjtedyse (eller hvad det nu hedder).
Skulle der være nogle problemer i det??

Klaus

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 18-02-03 10:27

> Ja, den er jeg med på. Det jeg havde tænkt mig er at let slibe overfladen
> derefter bruge en kompressor med en sprøjtedyse (eller hvad det nu
hedder).
> Skulle der være nogle problemer i det??

Hej Klaus

JEg tror, jeg ville indvie min lokaler malerforretning i problemet og høre,
om der muligvis fandtes en god grunder, der kunne binde malingen.

Mvh.
'Mette

Fra : Jens Juul

Dato : 18-02-03 12:55

k@k.dk writes:
>Ja, den er jeg med på. Det jeg havde tænkt mig er at let slibe overfladen
>derefter bruge en kompressor med en sprøjtedyse (eller hvad det nu
>hedder).
>Skulle der være nogle problemer i det??

Hej

Næ - det er der egentligt ikke de store problemer i. Men hvis det er en
dårlig melamin er det jo groft sagt bare en blød plastikcoating der nemt
flosses under slibning og slitage iøvrigt. Er det derimod laminat er det
anderledes nemmere at få et godt resultat.
Jeg har netop gjort det i mit køkken og brugt en super højglans
enkomponent bådmaling (International toplack) og det er blevet skide flot
og superhårdt. Malingen fås i de fleste bådudstyrs forretninger (og er
pisse dyr)
Man spartler og grunder x-antal gange for at fylde ujævnheder ud, sliber
sidste gang med fint papir (280-400) og maler det i meget fyldige lag (så
malingen flyder ordentligt sammen) i et støvfrit rum. Efter endt arbejde
er resultatet som om det var fabrikssprøjtet.
Man kan bruge pensel og hvis man er ferm, også luft-sprøjte. Sprøjtes der
er det en god ide at benytte en flygtig sprøjtefortynder for hurtigere
tørring (men se på malingens produktblad)

Mvh Jens