Ny (uoriginal?) slange til støvsugeren ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-02-03 18:23

Hej alle,

Jeg har for et par år siden "arvet" vores gamle Miele støvsuger da vi fik en
mere "fancy" model til indendøre. Denne gode gamle støvsuger suger perfekt,
og jeg har den stående ude i garagen, hvor jeg bruger den til at støvsuge
bilen med.
Den eneste alvorlige fejl den har er at slangen (plastic spiralagtig) er
blevet meget meget skør i det, den brækker for et godt ord, og jeg har
forsøgt at korte den op, med det resultat at den efterhånden kun er en halv
meters penge lang, og den er netop knækket igen.
Mit spørgsmål er derfor: kan man købe uoriginale eller originale slanger til
en overkommelig pris ? - jeg har en iden om at hvis jeg henvender mig hos
den lokale elektriker så kan han sikkert skaffe en ny en fra Miele , som
skkert koster 1½ gang det en ny støvsuger koster
Hvis man bare kunne købe en uoriginal slange som man evt. kunne montere med
mundstykke og tilslutning ?

Andreas M. Hansen

Fra : Per N

Dato : 16-02-03 20:48

On Sun, 16 Feb 2003 18:23:20 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>skkert koster 1½ gang det en ny støvsuger koster
>Hvis man bare kunne købe en uoriginal slange som man evt. kunne montere med

Det burde ikke være noget problem.
Prøv hos en rigtig støvsuger forhandler.
De har slanger som passer til de fleste mærker.
Jeg har f.eks købt en uoriginal slange til
min gamle Electrolux støvsuger sidste år
og den gav jeg vist ca 150,- for.
( det var på Boulevarden i Aalborg )

mvh Per

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-03 16:51

> Hvis man bare kunne købe en uoriginal slange som man evt. kunne montere
med
> mundstykke og tilslutning ?

Jeg har monteret et alm. tyk haveslange i gennemsigtigt plast.
Smuttede i byggemarkede og købte forskellige fittings og nogle spændebånd...
Den suger noget kraftigere nu og jeg kan se om der er skidt stoppet til i
slangen...
Slangen er 5 meter lang - så jeg kan nå det meste...

Mvh
Allan