Skorsten "skaller"
Fra : Albert

Dato : 16-02-03 14:07

Har en høj murstensskorsten der skaller af. Dvs den yderste 1cm af stenene
falder stille og roligt af lidt efter lidt. Vel ialt 20 sten om året drejer
det sig om.

Fik i sommers anbefalet at tætne toppen med tagtæt efter en teori om at vand
trængte ned om sommeren og det så sprang om vinteren (sker kun om vinteren,
så teori købt).

Det har dog ikke gjort forskel. Har nu opdaget at pudset mellem stenene
ikke ser alt for tæt ud - kan det være det ?

Indenfor er der ingen problemer

Mvh Albert

Fra : HHIST

Dato : 17-02-03 04:27

Hej Albert
Der er for mig ingen tvivel det er fugerne mellem stenene som ikke er tætte,
der er kun en ting at gøre kradse fugerne ud og fuge om og samtidig skifte
de sten som er frostsprængt ud med nye.
mvh FC
Albert <no@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e4f8d2f$0$200$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Albert

Dato : 19-02-03 22:05

Tak for input. Det vil jeg gøre. Har dog tænkt mig at lade de ødelagte
sten sidde og så pudse det hele op istedet, da huset også er pudset.

Endnu et spørgsmål dog : SKAL jeg vente til sommer eller kan jeg gøre det nu
? Siden det frostspringer, må der jo være vand i murstene, og det kommer
jeg vel til at lukke ind så ?

Mvh Albert

Fra : HHIST

Dato : 22-02-03 09:47

Hej
Jeg ville vente til det er holdt op med at fryse så du ikke for nye
sprængninger så skal den nok nå at tøre inden næste vinter.
mvh Finn
Albert <no@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e53f198$0$71699$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...