Opvaskemaskine vil ikke...
Fra : Ukendt

Dato : 16-02-03 03:05

tømme vandet ud efter brug...
Filteret er rent...
Hvad kan være problemet? Pumpe måske?

Mvh
Allan

Fra : Kim Nielsen

Dato : 16-02-03 11:39

"Allan Rasmussen" <,> skrev i en meddelelse
> tømme vandet ud efter brug...
> Filteret er rent...
> Hvad kan være problemet? Pumpe måske?
>
> Mvh
> Allan

Pumpen er et godt bud.
Jeg har selv skifte pumpe på 2 forskellige vaskemaskiner (jeg ved god
du skriver opvaskemaskine), sjovt nok var det samme typepumpe til ca.
300 kr. selv om det var 2 forskellige fabrikater af vaske maskine.

Hvis du har et voltmeter så tjek at der er ca. 230 V over pumpen (pas på
fingrene), nå den skulle tømme vandet ud.

Det kan også være programvælgeren og så er vi ovre i den dyre og
vanskelige gør det selv afdeling.

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : Lars Clement

Dato : 16-02-03 22:24

Pumpen kan sidde i klemme, prøv at dreje den baglæns. Afhængig af fabrikat,
kan det være vandstandstmåleren der er fyldt med fedt. køb en ny og rens den
gamle med rengøringsmiddel i din mikro- ovn !

Lars Clement
clement@post9.tele.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-03 17:18

> Pumpen kan sidde i klemme, prøv at dreje den baglæns.

Der sidder en pumpe under vasken (jeg tror det er en pumpe) - Der er et
El-mærkat på den, et lyn. Jeg kan ikke umiddelbart se at der går noget strøm
til den. Det er der den trækker vand fra. Slangen går ihvertfald i gennem
den.
Er det pumpen til at få vandet ind?
Eller sidder pumpen inde i maskinen?
Det er en Miele og den er hermetisk forseglet. Kan ikke se nogle skruer
nogle steder.
Nu har jeg haft alt der kan skilles af ude, og renset det og nu har jeg så
sat en vask over.
Håber der ikke ligger vand i bunden af den når den er færdig 7-9-13...

> Afhængig af fabrikat,
> kan det være vandstandstmåleren der er fyldt med fedt. køb en ny og rens
den
> gamle med rengøringsmiddel i din mikro- ovn !

Det er den der sidder i bunden med en lille flyder i... Den flyder ryger
fint op og ned..

Mvh
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-03 23:14

> Håber der ikke ligger vand i bunden af den når den er færdig 7-9-13...

Det gjorde der - æv...
hmnn...

Fra : Thïngmand

Dato : 17-02-03 10:34

> Hvad kan være problemet? Pumpe måske?

Vores kan finde på at gøre det efter stor belastning (fest, jul, mv) og der
hjælper det hvos vi trækker den 10 cm. ud, så kan den komme af med vandet
(og fedt?) og vi kan skubbe den på plads igen og den virke igen - det kan
selvfølgelig have noget at gøre med hvordan min slange ligger, men det er da
værd at prøve...

Fra : Helle Skoett

Dato : 18-02-03 00:36

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> selvfølgelig have noget at gøre med hvordan min slange ligger, men det er

Altså, tjek lige alle el-propperne i kredsen. Lyder måske skørt, men jeg har
to gange oplevet, at der blev vasket og vasket og vasket (nu har I nok
fanget, hvad jeg mener) og tørret, uden held og med vand i bunden.
Jeg fandt ud af første gang, hvad problemet var, da varmtvandsbeholderen løb
kold. Indtil da havde jeg siddet med hovedet inde i den der f... maskine,
der "bare aldrig duede, og var helt åndssvag, og nu skulle jeg også bare
have en ny..."
Og så var det bare en lille prop, der var gået. (Måske var det dén, der
havde passeret mig på sin vej væk, for jeg var da tæt på at få én)
god fornøjelse
helle s

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-03 15:34

> Altså, tjek lige alle ....snip

1000 tak for alle de fine svar... Løsningen var temmelig lige til...
I bunden af sådan en Miele Automatic G 579 SC, sidder der en lille flyder -
der kan skrues op.
Aha tænkte jeg. Denne flyder puttede jeg ned i et glas vand... "Den flød
IKKE"... Ergo må der være kommet vand i den, og på den måde kan
opvaskemaskinen ikke se om der er vand i maskinen. Den tror altså at
maskinen er tømt for vand..
Sætter nu proppen i klemme så den ikke kan falde ned... Og maskinen skyller
som den skal! Jubii...

Smutter ned til Skovsen og hører om de har sådan en ny flyderdims. 150,- kr.
vil de ha' men jeg skal lige hjem og finde modelbetegnelsen.
Kører ned til et andet køkkenmaskine-salgssted.. Her skal den også bestilles
hjem og jeg skal have modelbetegnelsen... Jeg spørger tilfældigvis hvad den
flyder egentlig gør.. Jo siger manden...
"Når vandet skyller rundt i maskinen, så sørger SALTET for at denne prop
ryger op .... "... Man taler nu for døve ører. "SALTET"!!!!
Hjem og hælde salt i det glas vand jeg testede med før... Vupti.. Proppen
flyder...
Ahaaa - maskinen mangler salt...
Under vasken står en stor pose med salt.. "Opvaskemaskinesalt" står der...
Jeg hælder et ordentligt læs ned i maskinen. 600 - 700 gram...
Nu skyller den stadig ikke. ÆÆÆV...
Ringer til Miele... "Der skal GROFT SALT i"... Nå...
Nu skal jeg på en eller anden måde have de fine salt op... Har ingen
vådstøvsuger... Så jeg må ud og lede efter en tynd plastslange..
Sikken en masse bøvl!

Mvh
Allan Rasmussen