flytning af vin
Fra : Sanne

Dato : 15-02-03 22:31

Hejsa!

Jeg er i fuld gang med at lave haveplaner som skal igang sættes til foråret,
har et ønske om at flytte mit drivhus, da de forrige ejere har sat det (til
stor irritation for mig) lige midt i græsplænen.
Inde i drivhuset står en stor gammel vin, som jo gerne skulle flyttes med.
Men hvornår er det egentligt mest rigtigt at flytte sådan en og er der noget
man skal være opmærksom på under flytningen.

med venlig hilsen
Susanne

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-02-03 23:33

On Sat, 15 Feb 2003 22:30:38 +0100, "Sanne" <sanand@netguard.dk> wrote:

> [...]
>Men hvornår er det egentligt mest rigtigt at flytte sådan en og er der noget
>man skal være opmærksom på under flytningen.

Jeg ville gøre det nu - eller snarest muligt. I hvert fald inden den
begynder at skyde.
Jeg tror ikke der er nogen større problemer i at flytte en vin, bare
sørg for at få så meget af roden med som overhovedet muligt. Og sørg for
at planten ikke mangler vand efter flytningen - inde i et drivhus kommer
det jo ikke af sig selv.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Jakob Bock

Dato : 16-02-03 14:47

Sanne skrev:

> Men hvornår er det egentligt mest rigtigt at flytte sådan en og er der noget
> man skal være opmærksom på under flytningen.

Jeg vil tillade mig at henvise til denne side:

http://www.havenyt.dk/spoergsmaal/110.html

Der er åbenbart nogle forhold, man lige skal være opmærksom på (ud
over det oplagte, såsom at give den rigeligt med vand). Her tænker jeg
på tilbageskæring og det, at vinen ikke bør bære frugt i den
efterfølgende sæson.

--
Venlig hilsen
Jakob Bock