Kan jeg sætte trådhegn op om vinteren ?
Fra : HELMUTH

Dato : 11-02-03 11:18

Jeg er lige flyttet ind i et hus med en stor have.
Da jeg også har en hund, der er lidt af en strejfer, er jeg nød til at hegne
haven ind (ca. 130 m.).
Det vil jeg gerne gøre med dyrehegn (svejset trådhegn) sat stramt og pænt op
på rafter pr. 2 m.

Kan jeg rejse hegnet mens det er vinter ?
Min frygt er nemlig, at når det bliver varmere, så udvider hegnet sig og ser
slasket ud.

mvh. Helmuth.
_________________________________

Take a look at www.rame.dk
It might even be updated !

Fra : Mogens

Dato : 11-02-03 11:24

On Tue, 11 Feb 2003 11:17:50 +0100, "HELMUTH"
<webstuff32@nospamrame.dk> wrote:

> [...]
>Kan jeg rejse hegnet mens det er vinter ?
>Min frygt er nemlig, at når det bliver varmere, så udvider hegnet sig og ser

Sidespring:
Et familiemedlem troede, at han kunne gøre det samme ifm. etablering
af en hundegård, men hunden gravede sig let og elegant under hegnet.
Hegnet skal ned i jorden evt. vha. eternitplader eller lign. !

/MK

Fra : HELMUTH

Dato : 11-02-03 11:36

> [...]
> af en hundegård, men hunden gravede sig let og elegant under hegnet.
> Hegnet skal ned i jorden evt. vha. eternitplader eller lign. !

Jeg kan godt se problemet, men det er ikke fordi hunden skal rende rundt
uden opsyn som sådan.
Han skal jo stadig luftes, og sover inde om natten.
Desuden, så er der en del småvildt i området, så der skal lige være 10 cm.
under hegnet, så de kan slippe væk.

Skulle det blive et problem med vovsen, så tager jeg det til den tid.
mvh. Helmuth.

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 12-02-03 11:39

"HELMUTH" <webstuff32@nospamrame.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan jeg rejse hegnet mens det er vinter ?
> Min frygt er nemlig, at når det bliver varmere, så udvider hegnet sig og

Hvis du sikrer dig at hegnet er spændt god op fra starten af, vil det ikke
kome til at se slasket ud i de første år. Når du skal spænde hegnet op skal
det virkeligt spændes, jeg plejer at bruge en traktor til at trække med, men
ellers kan en skrælle-talje også klare det, hvis du har mulighed for at
trække mod noget der står/sidder fast.

Det der er hårdt ved dyrehegn er når dyrene (hos mig er det får) tror at
græsset er meget bedre på den anden side, og derfor maser mod hegnet - så
bliver det slasket i løbet af meget kort tid. Men det er næppe et problem
med en hund

/Tommy

Fra : Pia J

Dato : 12-02-03 11:50

> bliver det slasket i løbet af meget kort tid. Men det er næppe et problem
> med en hund

Øhm, så skulle du se det fårehegn jeg satte op for at lære mine, at de
skulle løbe udenom bedet istedet for igennem. Når 44 kg braser lige ind i
det, bliver det dobbelt så langt....

Indrømmet, det var ikke spændt med traktor.

:Pia

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 12-02-03 15:09