Hyldebærtræ??
Fra : KH

Dato : 08-02-03 09:24

Jeg har et hyldebærtræ som står op langs huset samt mellem nogle dværgbambus
og elefantgræs. Hvordan får jeg dræbt dette træ uden at skulle grave det
op??

Klaus

Fra : Pia J

Dato : 08-02-03 09:37

"KH" <k@k.dk> wrote in message
> Jeg har et hyldebærtræ som står op langs huset samt mellem nogle
dværgbambus
> og elefantgræs. Hvordan får jeg dræbt dette træ uden at skulle grave det
> op??

Min svigermor påstår hyld holder myrer væk, er du sikker på det skal dø? Du
kan evt. bare skære det helt ned, der går vel et stykke tid inden det skyder
igen.

:Pia

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-02-03 09:39

> Jeg har et hyldebærtræ som står op langs huset samt mellem nogle
dværgbambus
> og elefantgræs. Hvordan får jeg dræbt dette træ uden at skulle grave det
> op??

Sav det af ret langt nede, og giv savfladen en gang koncentreret round-up
med en pensel.

Mvh Maria

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-02-03 12:41

Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> skrev i en
> dværgbambus
>
> Sav det af ret langt nede, og giv savfladen en gang koncentreret round-up
> med en pensel.
>
> Mvh Maria

Fydaføj. Sav det af ved jorden og læg et eller andet over, en stor sten, en
sort plastsæk med jord over, eller hvad der nu er nemmest/pænest. Eller bliv
ved at nimre skud af, hver eneste gang der viser sig noget grønt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-02-03 18:48

On Sat, 8 Feb 2003 12:41:14 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>ved at nimre skud af, hver eneste gang der viser sig noget grønt.

Og husk at skuddene _skal_ rives/flåes af. Ikke noget med at klippe dem
af, så kommer der bare endnu flere.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Lars Clement

Dato : 08-02-03 14:03

Jeg har god erfa. med blot at holde det nede

Lars Clement
clement@post9.tele.dk

Fra : KH

Dato : 09-02-03 07:45

Jeg takker for svarene. Nu skal jeg bare have fældet det og så skal der vist
nippes.

Klaus