Nyt køkken
Fra : vibeke

Dato : 06-02-03 10:50

Mange tak for alle de mange svar.
Lige nu føre KVIK køkken med hensyn til prisen de ligger 20.000,- under JKE.
For stort set det samme køkken, men forskellige låger og greb. Og hvor de
montere.
Har nogen erfaring med KVIK?
Vib

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-03 23:37

> Har nogen erfaring med KVIK?
> Vib

Ja vi har et ekstra large Kvikkøkken og det er vi meget glade for. Faktisk
så glade for det så hvis du vil se billeder vil jeg gerne sende dem til dig
Anja

Fra : vibeke

Dato : 08-02-03 10:51

Hej Anja

Det må du meget gerne, hvordan er skufferne.
vibeke

Fra : Lykke Andersen

Dato : 08-02-03 11:15

vi har rigtig gode erfaringer med kvik,
de har sat det op hos os,
det er flot og faktisk ret stærkt,
vi sparede 30.000,- + en opsætning, i forhold til tilbud fra BIGA.
jeg har læst ovenstående, der er nogen der tvivler på en lang holdbarhed af
de billige produkter, ......?
den har vi også vendt, og blev enige om, at kan man lave noget med en meget
stor prisforskel, så ville vi måske få råd til at lave et nyt igen om 15-20
år,
ligenu har vi mindre børn, det giver mærker af og til, det tror jeg ikke vi
kunne undgå
ved at betale de 84.000,- (+10,000) for en opsætning. som det første tilbud
lød på.
vi kan kun anbefale kvikkøkken.

Fra : [webwoman]

Dato : 09-02-03 09:14

"Lykke Andersen" <rodin@nyka.dk> skrev i en meddelelse

> vi sparede 30.000,- + en opsætning, i forhold til tilbud fra BIGA.

Det lyder ret voldsomt. Er der ikke er tale om to meget forskellige ikke
sammenlignelige produkter?

Hvis det ene er lakeret spånplade og det andet er massivt træ, vil der være
stor prisforskel - også indenfor samme mærke.

Indeholder det ene mange udtrækskurve, dæmpede skuffer eller andre tekniske
finesser, vil der også være stor prisforskel. Bordplader kan være så dyre,
at de koster det samme som køkkenelementerne.

Noget så banalt som greb kan koste alt fra "småpenge" til spidsen af en
rumraket.

Jeg oplevede at få to tilsyneladende MEGET forskellige tilbud - ganske vist
på badeværelse, men alligevel.

Fik et, der var mega-dyrt og stødte så på et firma, der mente, at det kunne
de gøre meget billigere - hvorefter jeg fik et tilbud, der var 40.000 kr.
under det første.

Da jeg selv begyndte at pille alle de dyre luksus-ting ud af det dyre
tilbud, endte jeg med samme pris og to sammenlignelige produkter.

Det samme gælder for køkken! Og min pointe er, at man kan ikke nøjes med at
kigge på priserne. Man er nødt til at gå i dybden og se, hvad man får for
pengene. Er det greb til 100 kr. stykket eller koster de 300 pr. styk. Med
20-25 greb i et køkken betyder det en del! Smarte udtræksskabe med
trådkurve-systemer kan også tynge budgettet voldsomt.

> jeg har læst ovenstående, der er nogen der tvivler på en lang holdbarhed
af
> de billige produkter, ......?

To lakerede spånpladeprodukter holder ganske givet lige fint. Jeg ville ikke
bekymre mig for kvaliteten ved at vælge et "billigt" køkken. Det, man
betaler dyrt for, er som regel finesser og design - ikke bedre kvalitet.

Jeg har lige fået nyt køkken. Har i den forbindelse kasseret et omkring 30
år gammelt HTH-køkken, som med garanti har været et af datidens billigste.
Det fejlede intet rent teknisk. Alle hængsler etc. virkede. Alle skuffer og
låger var hele. Det var bare særdeles usmart, ufikst og dårligt indrettet.
Og pladsen var ikke udnyttet. Men det kunne sagtens have holdt 10 år endnu!
Og da skabene stod ned foran mit hus for at blive kørt væk, blev mange af
dem "stjålet".

> [...]
meget
> stor prisforskel, så ville vi måske få råd til at lave et nyt igen om

Det lyder da som et fornuftigt valg.
Men uanset man vælger nyt eller gammel har køkkener ikke lang levetid i dag.
Folk skifter rask væk få år gamle køkkener ud. Ikke fordi de er gået i
stykker, m en fordi man vil have noget smartere.

Mvh. Lisbeth

Fra : Per H

Dato : 09-02-03 11:09

On Sun, 9 Feb 2003 09:14:05 +0100, "[webwoman]"
<jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev:

> [...]

>20-25 greb i et køkken betyder det en del! Smarte udtræksskabe med
>trådkurve-systemer kan også tynge budgettet voldsomt.

Det er fuldstændigt korrekt.

Derfor kan man heller ikke "bare lave" et tilbud.
Kunden må selv have nogle ideer der kan hjælpe lidt på vej.

Vh Per