Vinduer
Fra : Albert

Dato : 05-02-03 17:49

Er ved at acceptere et tilbud på nye vinduer

Meen skal jeg betale for at de er malet og samlet ?

Umiddelbart gider jeg ikke betale mere end højst nødvendigt, og at male dem
er jo nærmest et hyggejob

Den ene leverandør siger dog at hvis de ikke er fabriksmalede, samlet og
fuet, så får man aldrig glasset tæt = forgår på 10 år

Den anden siger : Sikke noget vås, det er meget nemt at samle selv....

Skal jeg spare pengene (ca 25%) eller ?

Mvh Albert

Fra : Calle.

Dato : 05-02-03 17:52

Albert wrote:
> Er ved at acceptere et tilbud på nye vinduer
>
> Meen skal jeg betale for at de er malet og samlet ?
>
> Umiddelbart gider jeg ikke betale mere end højst nødvendigt, og at
> male dem er jo nærmest et hyggejob

WHAT!!! Du har vist aldrig malet bonderuder!

> Den ene leverandør siger dog at hvis de ikke er fabriksmalede, samlet og
fuet, så får man aldrig glasset tæt = forgår på 10 år

> Den anden siger : Sikke noget vås, det er meget nemt at samle selv....

Hvilken slags vinduer er der tale om. Og hvad vil du samle? Normalt er de
samlet uanset om de er malet eller ej.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Albert

Dato : 05-02-03 17:56

Og lige et tillægssprgsm.:

Erfaringer med GN Vinduer i Herning ? (her tænkes specielt på deres
produkter!)

Fra : E.Jensen

Dato : 05-02-03 18:38

"Albert" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fuet, så får man aldrig glasset tæt = forgår på 10 år
>
> Den anden siger : Sikke noget vås, det er meget nemt at samle selv....

Hej Albert

Har du indregnet pris på grunder, pensler og maling mv.i besparelsen? -
ordentlig maling er ikke gratis.....

Jeg har god erfaring med at købe færdigmalede vinduer og døre. Jeg tror
ikke, at jeg som almindelig "hjemmefusker" kunne have lavet et så flot
arbejde.

venlig hilsen
E. Jensen

Fra : Willy Gates

Dato : 05-02-03 22:24

Albert <nospam@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e414058$0$169$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> fuet, så får man aldrig glasset tæt = forgår på 10 år
>
> Den anden siger : Sikke noget vås, det er meget nemt at samle selv....

Jeg vil anbefale at købe malede vinduer, dog bør du være opmærksom på at
glaslister næsten altid er sømmet på efter vinduerne er samlet. Derfor bør
du alligevel male dine vinduer straks efter købet. Jeg har set flere steder
hvor vinduer skulle skiftes efter kun 10-15 år - de var rådnet op!
Endvidere kan det anbefalet at glaslisten i bunden af vinduet er lavet af
metal, husk at male grundigt neden under den.
Altså selv om dine vinduer er malet fra fabrikken, kan de stadig rådne op på
10-15 år, de er ikke vedligeholdelsesfri.
Endvidere bør du male de nye vinduer ca. hvert 5-7 år ikke med længere
interval.

John Vedsegaard

Fra : Lykke Andersen

Dato : 08-02-03 11:06

hej Albert
jeg mener, har du lyst til at male dine vinduer og kan du gøre det pænt,
-så god arbejdslyst.
men brug kun grunder osv. af høj kvalitet.
som byg.maler har jeg været ude for nogle triste tilfælde af færdigbehandlet
(fabriksarbejde) vinduer,
malingen kogte op og øv- resten sidder godt fast. der skal virkelig arbejdes
for et pænt resultat bagefter.
det er urimeligt for køberen, at betale den fulde pris, når han bagefter
skal kæmpe for et nedslag, der skal dække en del af malerens løn.
jeg ville aldrig købe et fabriksmalet vindue, men skynde mig, at få malet
dem inde de monteres, så er de også beskyttet på den side der ikke ses.

det med at du selv vil samle vinduet, det kender jeg ikke til, jeg har kun
set dem med glasset i, karm og ramme kunne man så selv skille.
....jo- faktisk malede jeg engang for en snedker, inden han satte glas i, men
han leverede så den samlede vare til kunden.

Fra : Albert

Dato : 08-02-03 12:19

> [...]
men
> han leverede så den samlede vare til kunden.

Hmm, har spurgt en del vinduefirmaer, og alle på nær en leverer ramme og
glas hver for sig ved umalet. Dels for at de sparer lidt penge, dels for at
man kan komme til at male de skjulte steder, såe helt unormalt er det vel
ikke ?

Mvh Albert - der trods blandede råd er tæt på at bestille de "rå" vinduer...

Fra : Per H

Dato : 08-02-03 13:07

On Sat, 8 Feb 2003 12:19:16 +0100, "Albert" <nospam@nospam.dk> skrev:

> [...]
>man kan komme til at male de skjulte steder, såe helt unormalt er det vel

Sidst jeg bestilte en hvidmalet dør med 10 stk glas var det uden
montering, Om glasset var med i prisen husker jeg ikke.

Vær opmærksom på at du får det hele med...

Vh Per

Fra : Willy Gates

Dato : 08-02-03 15:13

Det er faktisk rigtigt at fabriksmalede vinduer ofte er noget l*.
Det bedste er at male med linoliemaling, men det er lidt svært, da malingen
er meget sej samt er længe om at tørre. Til gengæld holder det meget længere
og er ugiftigt.
Du bør også male inden vinduerne bliver monterede således at alle flader er
dækket, både under glas og bagsider der aldrig mere kan behandles.
Se på http://www.raadvad.dk for fremgangsmåde.

Malemester John Vedsegaard

PS. er Lykke ikke udlært hos Hoverby?

Lykke Andersen <rodin@nyka.dk> skrev i en