HJÆLP LIGE :o)
Fra : Tikka

Dato : 04-02-03 20:23

Hej

NU må jeg nok indrømme at jeg ikke gidder længere........

Jeg har en helt ny brusekabine (1 år.)
Den er beklædt med glatte fliser beregnet til brusekabiner.(temmelig dyre).

Mit problem er hvordan skal jeg gøre kabinen ren.
Nu har jeg skurret med AJAX bad gel, det sidste år. (spray på og skyl af
"JA RIGHT")

Det tager for lang tid..........JEG GIDDER IKKE..........

Hvordan gør i jeres ren ??????

Kan man smørre noget på når den er ren så man kan forebygge ?????

TAK for de gode råd i tidligere spørgsmål.

Mvh. Tikka

Fra : Lykke Andersen

Dato : 04-02-03 21:24

jeg ved godt, at du ikke kan bruge mit svar til meget, men jeg kan ikke lade
være,
jeg giftede mig med en energisk mand, skyndte mig, at aftale med ham, at jeg
tog al strygetøj og han snuppede badeværelset.
-fordi jeg gider nemlig heller ikke.
når jeg en sjælden gang ikke længere kan slippe, så bruger
badeværelsesrengøring
fra aldi, den er billig, men uden duft, sprøjtes på og tørres af.-slut.

håber du får nogle rigtig gode råd, som jeg kan give videre til min søde
mand.

Fra : Trine Piltoft

Dato : 04-02-03 23:03

> jeg giftede mig med en energisk mand, skyndte mig, at aftale med ham, at
jeg
> tog al strygetøj og han snuppede badeværelset.

*lol* - sådan en mand vil jeg oz ha´ )

Bortset fra det, så kunne jeg da også godt tænke mig at høre hvordan man
nemmest undgår kalk i brusenichen - evt. foebyggende. Hjælper det mon hvis
man skraber det væreste vand væk, og tørrer efter med en tør klud når man er
færdig med at bade??

Trine

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 05-02-03 08:17

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> man skraber det væreste vand væk, og tørrer efter med en tør klud når man

Ja ideen med at fjerne vanddråber med skraber/klud er det helt rigtige. Hvis
det skal være rigtigt nemt, kan du evt. (når fliserne er rene) give dem en
gang (auto-)voks, det gør det nemmere at skrabe vandet af.

/Tommy,
som har en kæreste der (sædvanligvis klarer badeværelset)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-02-03 14:13

> [...]

dem en
> gang (auto-)voks, det gør det nemmere at skrabe vandet af.

Det har min kone også forlangt i vores "nye" hus. Vi bruger bare en
kraftig svamp som lige vrides mellem hvert andet strøg.

Vi har droppet.
- Almindelig skraber - Den rustede når den lå klar til brug i
brusenichen
- Plastik skraber med blødere "klinge". Den fnulrede

Så det er svampen der holder for...

/A

Fra : Jette-Kirsten Havn L~

Dato : 05-02-03 09:54

(snip)
> [...]
> man skraber det væreste vand væk, og tørrer efter med en tør klud når man

Brug en skraber til at fjerne alt vandet med, og sørg for at lufte godt ud.
Vi har ingen eller (næsten) ingen kalk på vores fliser i badeværelset. vi
bruger et gammelt slidt håndklæde til at tørre armatur og gulv af med
bagefter, så det heller ikke bliver grimt af kalken !!!

Venlig hilsen og god fornøjelse

Jette-Kirsten

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 05-02-03 11:34

Tikka wrote:

> Mit problem er hvordan skal jeg gøre kabinen ren.
> Nu har jeg skurret med AJAX bad gel, det sidste år. (spray på og skyl af
> "JA RIGHT")
>
> Det tager for lang tid..........JEG GIDDER IKKE..........

Det kan jeg godt forstå. Jeg gider sku' heller ikke, men jeg mistede min
'badeværelsesvasker' for et års tid siden, så nu må jeg selv
Hun fik forårskuller og løb af med en folkedanser...

> Hvordan gør i jeres ren ??????
Daglig rengøring: Skraber/håndklæde (ca 1 minut).

En gang ugentlig vaskes med en svamp dyppet i afspændingsmiddel til
opvaskemaskiner. Derefter skylles med kunkent vand + skraber/håndklæde.
(5-10 min.)
Det virker sku'... Den stråler som ny...

> Kan man smørre noget på når den er ren så man kan forebygge ?????

Det ser ud til at afspændingsmidlet har en forebyggende virkning.

Husk dovenskab er en dyd. Dovenskab er far til mange opfindelser...

mvh Carsten

Fra : René Pedersen

Dato : 05-02-03 17:55

Har lige læst om en der bruger autovoks, med god virkning.

-- Hilsen
René Pedersen

Fra : Tikka

Dato : 05-02-03 22:26

Hej

Og tak for de mange råd.

Jeg vil prøve med autovoksen.....

Jeg har nemlig en polermaskine til bilen

Mvh. Tikka

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 06-02-03 21:30

> Har lige læst om en der bruger autovoks, med god virkning.

Vi har meget god erfaring med bådvoks(hardvoks fra Hempel). Det holder et
halvt år af gangen pr. behandling = nul kalk.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : gerda

Dato : 06-02-03 23:58

>Hej
Selv hej!

>Jeg har en helt ny brusekabine (1 år.)
>Den er beklædt med glatte fliser beregnet til brusekabiner.(temmelig dyre).

Samme hos os. Vi fik nyt badeværelse december 2001. Fliserne og
fronten på brusekabinen skinner stadig som første gang vi tog det i
brug

Når nu engang du har fået dine ren skulle du hver gang du har badet
og tørret dig selv .... også tørre brusekabinen af indvendig med
håndklædet.... Hos os gælder det om at komme først i bad, fordi det er
sidste mand, der skal tørrre af
men som sagt... den er lige så fin endnu efter godt et års brug.

>Mit problem er hvordan skal jeg gøre kabinen ren.
>Nu har jeg skurret med AJAX bad gel, det sidste år. (spray på og skyl af
> "JA RIGHT")
Alt det er slet ikke nødvendigt - ej heller voks eller noget andet,
hvis bare det jeg skrev bliver en vane.

>Det tager for lang tid..........JEG GIDDER IKKE..........
Vel gør det ej... Gider du mere den helt store ærgelse og rengøring nu
?

>Hvordan gør i jeres ren ??????
Sådan!

Med venlig hilsen