Hjemmelavet computerbord
Fra : Hans Jensen

Dato : 02-02-03 16:43

Hejsa

Jeg har længe ledt efter et STORT (hehe) computerbord, men har endnu ikke
fundet et som opfylder alle mine krav.

Så var det jeg tænkte at man kunne lave et selv, så er man jo selv bestemme
matrialer og mål. Men jeg kunne godt bruge noget inspiration, jeg ved at
bordet skal være firkantet :) men det ville være rart at få nogle gode
ideer/tegninger på hvordan man pænest laver skærmforhøjning, lille
skab/hylde til computeren, evt. kabelskinner osv.

Jeg har ledt på google, men jeg får desværre kun resultater på Ikea og
lignende møbelbutikker.
Er der nogen som kan hjælpe med nogle links (må gerne være på engelsk)...

På forhånd tak
Hans

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 02-02-03 19:45

Hans Jensen skrev:

> [...]

> Så var det jeg tænkte at man kunne lave et selv, så er man jo selv bestemme
> matrialer og mål. Men jeg kunne godt bruge noget inspiration,

Mit komputer-arrangement er i køkkenet - og er næsten skjult, når
det ikke bruges. Det er skjult, fordi jeg ikke kan døje udseendet
af alt det plastikværk.

Du skal forestille dig et højskab med låger ved den ene side. Heri
er der plads til printer, scanner, systemenhed og en masse grimme
kabler.

Til højre for skabet er der en bordplade. Og af gode grunde står
skærmen her Under bordpladen er der en kraftig udtræksplade,
som kører i nogle stabile udtræksskinner. Her på denne plade er
der så plads til tastatur, mus og andre småting. Når denne plade
bliver skubbet ind under bordpladen, vipper et hængslet sargstykke
ned og dækker af.

Under bordet er der yderligere et lille skab, som kører på hjul.
Denne lille "rullemarie" blive kørt ud til den ene side, når jeg
vil arbejde ved komputeren. Heri er der plads til div. cd-rom'er,
papir, skriveredskaber og opslagsbøger.

Skabe og bordplade er lavet i samme materialer som køkkenet, så det
ikke skæmmer.

Alt i alt fungerer dette system godt. Det tager kun et øjeblik for
at lukke og slukke. Og det herlige ved det er altså, at det er gemt
af vejen, når det ikke bruges.

Jeg håber du fik lidt inspiration (og måske også et lille grin) af
ovennævnte beskrivelse

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Lars Clement

Dato : 02-02-03 17:37

Det sidste "gør det selv " blad , har netop sådan et bord du mangler

Lars Clement
clement@post9.tele.dk