Korkfliser
Fra : Morten

Dato : 02-02-03 15:46

Hej med jer!

Jeg har netop revet vort gamle køkken ned og skal snart til at sætte det nye
op. I den forbindelse skal der også nyt gulv på, hvorfor det gamle gulv som
består at korkfliser skal tages af. Korkfliserne er limet til gulv og
utrolig sværer at få af. Jeg har pt. sat i én time med hammer og mejsel og
kun fået ca. en lille kvadratmeter af... Er er nogen som har nogle gode
forslag til hvordan man lettest muligt får taget disse korkfliser af?

Med venlig hilsen

Morten Bartholomæussen

Fra : [webwoman]

Dato : 02-02-03 17:34

"Morten" <mb_dk@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nye
> op. I den forbindelse skal der også nyt gulv på, hvorfor det gamle gulv

SKAL det tages af?
Hvad med at lade det være?

Mvh. lisbeth

Fra : Morten

Dato : 02-02-03 18:26

"[webwoman]" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> wrote in message
> SKAL det tages af?
> Hvad med at lade det være?
>
> Mvh. lisbeth

Ja det er lagt utroligt grimt på og desuden skal køkkenet laves helt om.

Mhv Morten

Fra : Thomas

Dato : 02-02-03 18:57

Jeg ved ikke om du kan leje en sådan maskine, men tæppemændene har noget de
kalder en stripper (vistnok)

den kan tage alle tæpper/kork og lineoleum af.

thomas

Fra : Morten

Dato : 03-02-03 14:24

"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote in message
> [...]
de
> kalder en stripper (vistnok)
>
> den kan tage alle tæpper/kork og lineoleum af.

Jeg har talt med nogle forskellige tæppeforhandlere, og det er rigtigt at
det hedder en stripper og at den bruges til at tage kork, lineoleum mv. af,
MEN når korkfliserne er limet fast med kontaktlim, ja så er det kun en vej -
og det er bare at komme i gang med hammer og mejsel.... :(

Mvh Morten

Fra : John Vedsegaard

Dato : 04-02-03 13:45

> [...]
vej -
> og det er bare at komme i gang med hammer og mejsel.... :(

Man kan lave en metalplade, der sættes fast på en rystepudser, således at
den går ud over kanten, den skal være slebet skarp dette virker som en
stripper, men det er ikke nemt at bruge..

Kan du ikke bare spartle gulvet op og lægge ny belægning ovenpå.

John Vedsegaard

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 02-02-03 17:44

Hej Morten
Er du nu der igen.
Ja hvorfor egentlig tage dem af, de isolerer kanongodt.

Thomas Strandvig

www.strandvig.dk

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 03-02-03 14:33

"Morten" <mb_dk@get2net.dk> wrote in

> [...]
> mejsel og kun fået ca. en lille kvadratmeter af... Er er nogen som har
> nogle gode forslag til hvordan man lettest muligt får taget disse

Jeg havde engang et lignende problem, hvor et ældgammelt vinylgulv af den
slags med en brun fiberagtig bagside skulle fjernes. Da vinylen blev rykket
af, sad det meste af bagsiden tilbage og undrog sig enhver form for mamnuel
fjernelse. Jeg endte med at slibe hele gulvet (8m2) med en korn 40
sandpapirskive på vinkelsliberen. Det sviner ad h...... til.

Har du i øvrigt prøvet at varme limen med en varmepistol, inden du bruger
mejslen?

--
Venligst Lars
Hovedaftalen for gravhunde:

Fra : Morten

Dato : 03-02-03 16:49

"Lars M. Pedersen" <Lars@NOSPAMtyf.dk> wrote in message
> [...]
> sandpapirskive på vinkelsliberen. Det sviner ad h...... til.
>
> Har du i øvrigt prøvet at varme limen med en varmepistol, inden du bruger

Jeg tror også at det ender med at jeg kun tager det mest nødvendige af
(stadig ret meget) og så sliber jeg gulvet så det får en plan overflade og
så kan det nye gulv komme der oven på...

Mvh Morten