Reol -> Klædeskab ??
Fra : Christian

Dato : 02-02-03 14:47

Hejsa,

Vi har en gammel reol, som vi gerne vil lave om til et "klædeskab", hvilket
tit er blevet vist i tv-programmer a la roomservice.

Der skal bruges noget stof, som på en eller anden måde skal syes, så det
passer omkring og kan dække reolen... hvordan får vi det lavet?

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen
Christian og Susanne

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-02-03 14:48

"Christian" <christian@planck.dk> writes:

> [...]
>
> Der skal bruges noget stof, som på en eller anden måde skal syes, så det
> passer omkring og kan dække reolen... hvordan får vi det lavet?

Nu har jeg kun set Roomservice en gang og jeg har ikke lyst til at se
det mere.

Men umiddelbart ville jeg bare tage en gardinstang og skrue fast i den
øverste tværting i reolen. Købe et stykke stof på ca. 1 1/2 gange
reolens bredde, kante det og sy gardinbånd i. Justere gardinbåndet, så
det sidder pænt og hænge det op.

Men det er muligvis slet ikke det du mener, når du skriver "passer
omkring"?

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Christian

Dato : 02-02-03 15:11

Hej Trine,

> Men det er muligvis slet ikke det du mener, når du skriver "passer
> omkring"?

Nej, ideen er at reolen skal betrækkes med stoffet, dvs. pakkes helt ind
således at stoffet dækker alle sider af reolen.

Der skal så naturligvis være en åbning foran, hvilket evt. kunne laves med
en vertikal lynlås.

Mvh.
Christian og Susanne

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-02-03 15:25

> [...]

> således at stoffet dækker alle sider af reolen.
>
> Der skal så naturligvis være en åbning foran, hvilket evt. kunne laves med

Nå, sådan. Så skal I bruge 6 stykker stof og en lynlås af passende
størrelse. Bagsiden kan I evt. sy i ubleget bomuld, hvis den alligevel
ikke kan ses. Stofstykkerne skal være 2 cm større end reolen på alle
ledder og kanter. Hvis lynlåsen skal ned igennem forsiden af reolen,
skal I huske at ligge 2 cm til der også. Så zig-zagger I kanterne på
alt stoffet. Derefter syr I først lynlåsen i forstykket, derefter syr
I siderne på. Så syes siderne sammen og derefter syes bagstykket på.

Alt efter om det skal være romantisk eller råt, så kunne det måske
være en ide at lukke med bændler i stedet for en lynlås. Det er også
nemmere, efter min mening.

Mvh Trine

PS. Det anses ikke for god netikette at svare pr. mail også. :)

Fra : Christian

Dato : 02-02-03 15:44

Mange tak for den gode forklaring! Det kræver jo så bare, at man kan finde
ud af at sy... Men det kan jeg vel lokke min mor til ;)

> PS. Det anses ikke for god netikette at svare pr. mail også. :)

Undskyld! Det var en svipser.

Mvh.
Christian og Susanne

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-02-03 15:43

"Christian" <christian@planck.dk> writes:

> Mange tak for den gode forklaring! Det kræver jo så bare, at man kan finde
> ud af at sy... Men det kan jeg vel lokke min mor til ;)

Du skal jo ikke andet end at sy ligeud. Det kan man altså næsten ikke
komme galt afsted med. Men på den anden side: Har man nu en mor der
kan lokkes, så er det nemmere. :)