Hvordan tilpasser man bedst flamingo?
Fra : Dan Larsen

Dato : 01-02-03 09:33

Hvordan tilpasser man bedst flamingo.

Skal man save, skære eller klippe, findes der speciel værktøg således
at man ikke flår kanten når den tilpasses?

- Dan

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 01-02-03 09:36

> Hvordan tilpasser man bedst flamingo.
>
> Skal man save, skære eller klippe, findes der speciel værktøg således
> at man ikke flår kanten når den tilpasses?
>
> - Dan

Skærer med en sav, det gør ikke noget at det er en god sav, det gør det kun
lettere og pænere.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 01-02-03 10:14

"Dan Larsen" <danic@ofir.dk> wrote in message
> Hvordan tilpasser man bedst flamingo.
>
> Skal man save, skære eller klippe, findes der speciel værktøj således
> at man ikke flår kanten når den tilpasses?
>
> - Dan

Tynde plader er lettest med en skarp kniv -
eventuelt med noget sulfovand på.

Tykkere plader går bedst med en sav.

Ellers kan man skære det med en glødetråd, det
er det allerbedste - men kræver lidt specialudstyr

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 01-02-03 11:22

Dan Larsen skrev:

> Hvordan tilpasser man bedst flamingo.

Som én skriver her i tråden: En god skarp kniv - og ikke til mere
end 10-15 mm synes jeg.

I forbindelse med mit arbejde har jeg gerne brugt en stationær
rundsav, fordi den laver knivskarpe snit. Men du skal passe godt
på, at pladen ikke kommer til at klemme for hårdt mod savklingen.
For så kan den godt blive revet fra dig.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Dan Larsen