Regler for el
Fra : Thïngmand

Dato : 30-01-03 13:22

Hvor kan jeg finde reglerne for hvor mange kontakter der skal sidde pr.
rum/køkken?

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Thïngmand

Dato : 30-01-03 15:25

> Hvor kan jeg finde reglerne for hvor mange kontakter der skal sidde pr.
> rum/køkken?

Fandt det selv på http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20011250205-regl
(kapitel 801)

Skulle nogle være interesserede i at tjekke om man har nok:

801.53 Antal stikkontakter
Antallet af 250 V stikkontakter i den faste installation skal mindst være
som følger:

Beboelsesrum samt entreer, gange, grovkøkkener, bryggerser og hobbyrum: 1
for hver påbegyndt 4 m² gulvareal. Der kræves dog ikke mere end 8 pr. rum.

Køkkener: 3

Kogenicher: 1

Badeværelser: 1 ud over eventuelle shaverstikkontakter (medmindre
badeværelset er så lille, at bestemmelserne i kapitel 701 udelukker
anbringelse af stikkontakter).

Note: Til beboelsesrum henregnes opholdsrum, soverum, spiserum og lignende
rum, herunder gildestuer.