Lister med hulrum til ledning
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 28-01-03 12:23

Findes der plastiklister til montering i overgangen mellem gulv og panel
(fejelister/skurelister?) som er hule så man kan føre ledninger inden i?

Jeg tænker lidt ala en kabelkanal der er formet som en liste..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Check www.digitalforbruger.dk

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-01-03 13:32

> [...]
i?

> Jeg tænker lidt ala en kabelkanal der er formet som en liste..

Der er flere muligeder hvis du skifter hele fodpanelet (f.eks fra
primo), men en typisk
fejeliste er jo kke større end at den højest vil kunne gemme en enkelt
Ø5mm ledning. Overvej evt om du kan leve med en lille kabelbakke
ovenover
fodpanelet.

Hvor mange ledniner skal du have plasds til ?

/A

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 28-01-03 14:58

"Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in news:b15t9t$5fl$1@sunsite.dk:

Tak for svaret, Anders.

> [...]
> fejeliste er jo kke større end at den højest vil kunne gemme en enkelt
> Ø5mm ledning. Overvej evt om du kan leve med en lille kabelbakke

Jeg ønsker ikke at skifte hele fodpanelet og min kæreste kan ikke lide
kabelbakker/kanaler - derfor dette kompromis

> Hvor mange ledniner skal du have plasds til ?

2-4 ledninger, standard lampeledningstykkelse..

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-01-03 15:14

"Kenneth Darling Soerensen" skrev

> Jeg ønsker ikke at skifte hele fodpanelet og min kæreste kan ikke lide
> kabelbakker/kanaler - derfor dette kompromis

Jeg købte et par meget tynde (ca 12x5mm) selvklæbende plastlister
hos vores lokale Silvan. Der er vist ikke plads til mere end et par
ringeledninger, men de havde dem i forskellige dimesioner.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-01-03 15:14

> 2-4 ledninger, standard lampeledningstykkelse..

Hmm med lidt fingersnilde skal det nok være muligt at fræse bagsiden af
en alm. liste så der bliver plads til 2 ledninger, men jeg tror ikke at
du kan få plads til 4 ledninger.

Men ellers så kig på udvalget af kabelbakker. De fåes også små og
diskrete ... Men ellers kan du også bare trække de alm. ledninger i et
et el-rør. Der er ikke helt så elegant som en liste, mens skjuler
ledningerne på et minumum af plads.

/A

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 28-01-03 21:57

Man kan også tage fodpanet af og skære/fræse ca. 2 cm op (fra bunden) så
der kun er ca. 5-6 millimeter gods tilbage, der vil så blive en kanal på 1 x
2 cm. derefter monterer man panelet en ledningstykkelse fra gulvet. Man kan
nu skubbe ledningerne ind under, og derefter gulvtæppet ind under panelet,
hvis man har trægulv kan man afslutte med en fejeliste.

Hilsen Thorleif

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 29-01-03 10:58

Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> wrote in

Tak for alle de gode forslag!

Fra : Kristina Høeg

Dato : 01-02-03 01:27

> Jeg tænker lidt ala en kabelkanal der er formet som en liste..

Der findes ihvertfald kabelkanaler der ligner fodliste, og som er beregnet
til at bruge i stedet for fodlister ...

man kan også få små 15*15 mm kabelkanaler, de kan evt. erstatte dine
fejelister .. men der kan jo ikke være så meget i dem ..

Andet kender jeg ikke til ..

~~Frank.,