Jeg vil have mere RAM
Fra : Morten Breum Mikkels~

Dato : 15-03-01 01:00

Hej,
Så er jeg på banen igen,
Jeg skal have en ældre pentium-computer til at køre webserver, og jeg
har sådan set fået den til at køre, men jeg har 16 MB ekstra RAM til at
ligge, og det kunne jeg jo ligeså godt komme i min maskine, der nu kun
har 32MB - troede jeg.
Når jeg booter efter at have sat det i, kernel-panikker den.
Jeg kører med en af Mandrake7.2's medleverede secure-kerner.

Hvordan i alverden får jeg det sat i?
Jeg kunne forestille mig, at det var noget med at grub skal generere
sådan en system.map-fil(?), men hvordan kan jeg det, når jeg ikke kan
starte den op?

--
Morten Mikkelsen
For Sale: Parachute. Only used once, never opened, small stain.

Fra : N/A

Dato : 18-03-01 19:55

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 18-03-01 19:55

Tonni Aagesen wrote:

> "Morten Breum Mikkelsen" <mbreum@odensze.kollegienit.dak> skrev i en
> meddelelse news:SBTr6.14814$lk1.604439@twister.sunsite.dk...

> Jeg har haft sammen problem med en redhat-box efter at have tilføjet 64 MB
> ektra ram. Jeg prøvede mange krumspring, men selv ikke en ren reinstallation
> hjalp. Så installerede jeg Debian og problemet forsvandt. Jeg kan dog ikke
> sige hvorfor, men måske har Debian en anden måde at håndtere hukommelsen
> på...?

Jeg har et link her der muligvis kunne være af interesse selvom
intentionerne går lidt længere.

http://rick.vanrein.org/linux/badram/

--
Med venlig hilsen Poul-Erik Andreasen