Moms af undervisning?
Fra : Ukendt

Dato : 10-03-03 03:15

Hejsa,

Jeg har netop afholdt et kursus for en flok sentudviklede og deres hjælpere
udi Internettets mysterier.
Skal jeg anføre moms på denne afregning?

/Niels Chr. Sørensen

Fra : Jimmy

Dato : 10-03-03 07:24

"Niels Chr. Sørensen" <ncs[at]pc[dot]dk> wrote in message
> Hejsa,
>
> Jeg har netop afholdt et kursus for en flok sentudviklede og deres
hjælpere
> udi Internettets mysterier.
> Skal jeg anføre moms på denne afregning?

Er du momsregistreret?
Hvis ja, så ja.

Ellers ikke.

Mvh
Jimmy

Fra : Mema

Dato : 10-03-03 10:36

"Niels Chr. Sørensen" <ncs[at]pc[dot]dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Jeg har netop afholdt et kursus for en flok sentudviklede og deres
hjælpere
> udi Internettets mysterier.
> Skal jeg anføre moms på denne afregning?

Læs på told og skat:
<http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=55177&ov_id=55177&lp=&lvl=4&ot_
id=12&i=25&top=55120&u=7&o_pth=0/12109/12708/55120/55177&sto_id=1&action=ope
n&o=Moms+af+ydelser#i55177>

Citat: "Mange ydelser inden for aktiviteterne kunst og kultur, sport,
underholdning, undervisning, videnskab o.l. er imidlertid momsfrie. I
vejledningen "Om moms mv. når De starter virksomhed" kan De læse mere om
hvilke ydelser, der er fritaget for moms i Danmark."

Kontakt evt. din lokale told og skat region.

Mikkel

Fra : Knud Berggreen

Dato : 10-03-03 20:15

On Mon, 10 Mar 2003 10:36:26 +0100, "Mema"
<news@sharereactor.dk> wrote:

> [...]
>hvilke ydelser, der er fritaget for moms i Danmark."
>
>Kontakt evt. din lokale told og skat region.

Men uanset om den pågældende ydelse _er_ momspligtig, så må
man ikke beregne moms hvis man ikke er momsregistreret.

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in