Nøgletal - hvor og hvordan.......?
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 05-03-03 17:25

Jeg er på jagt efter nøgletal (omsætningshastighed, afkastningsgrad
overskudsgrad osv...) for nogle bestemte aktieselskaber som jeg skal bruge i
en opgave på handelsskolen.

Den ene virksomheds ledelse vil ikke udlevere dem - selvom jeg dog mener at
de som aktieselskab har pligt til dette.

Er der nogen der ved hvor på nettet jeg kan finde disse tal for de
virksomheder??

Med venlig hilsen

Lars Christoffersen

Fra : Dan

Dato : 06-03-03 06:17

> [...]
>
> Den ene virksomheds ledelse vil ikke udlevere dem - selvom jeg dog mener at
> de som aktieselskab har pligt til dette.

Jeg er ikke sikker på, at de har pligt til at udleverer dem, men du kan blot få fat på deres regnskab, og så selv regne disse nøgletal ud.
Regnskabet kan du få fat i flere steder på nettet - jeg bebyttet selv Magnus, men de kræver at man betaler abbonnement hos dem - prøv at søge lidt efter dem.

mvh.,
Dan

Fra : MAndersen

Dato : 06-03-03 08:32

"Dan" <office@yaws.dk> skrev i en meddelelse news:b46m6l$4si$1@sunsite.dk...
> [...]

Magnus, men de kræver at man betaler abbonnement hos dem - prøv at søge lidt

www.kob.dk har dem www.borsenonline.dk og vel også ved erhvervs- og
selskabsstyrelsen mod betaling.

mvh
MAndersen

Fra : Zacho

Dato : 06-03-03 18:26

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@aab-net.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved hvor på nettet jeg kan finde disse tal for de
> virksomheder??

Du kan kan godt få dem oplyst på nettet, men så skal du betale for det.
Hvis du nævner hvilke virksomheder det drejer sig om, er vi måske et par
stykker med abonnement til disse tjenester, der kan hjælpe...

Fra : Carsten Holck

Dato : 06-03-03 20:45

Lars Christoffersen wrote:
> [...]
> de som aktieselskab har pligt til dette.
>
> Er der nogen der ved hvor på nettet jeg kan finde disse tal for de

hvis det er børsnoterede så check www.cse.dk årsrapporterne indsendes
som børsmeddelelser og kan hentes der.
/carsten