Opstart af mindre forretning
Fra : Ukendt

Dato : 04-03-03 12:28

Jeg går og overvejer at starte en mindre forretning med salg af smørrebrød,
pølser og burgere.(Ca.)
Hvor skal jeg finde information ?

Skal man have nogle kurser for at måtte sælge dette ?
Hvad med regnskab og løn ?
Hvor finde man egnet lejemål til dette ? Helst ikke ejerskab.

Håber nogen kan hjælpe mig lidt igang.

Mvh. Allan Møller

Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 06-03-03 17:53

Hej Allan

Jeg er i samme situation, med at skulle sælge fødevarer.
Du skal kontakte dit lokale fødevareregion, for at høre om de krav der
stilles til indretning og faciliteter.
Der er mange ting man skal tage højde for når madvarer skal tilberedes.
Jeg tror det er godt at melde sig til et kursus i regnskab mv. Der findes
mange kurser rundt omkring til iværksættere, som er billige at komme på.
Jeg er ikke kommet så langt endnu, men vil helt klart melde mig til et
sådant kursus.

Mvh. Morten

Vedr. lokaler, så se i aviserne. Evt. blå avis.