Skærme
Fijala 3554
Problemer med Amitech TCO99 - Vandret stre~
Fra : -= Texas =-

Dato : 14-03-01 19:13

Jeg har for en uge siden købet en Amitech TCO99 17" skærm. Men der var en
fejl
i 800x600, hvor der løb en vandret "gennemsigtig" tyk streg ned over
skærmen.
Dette var ret irriterende, så jeg fik byttet skærmen uden problemer hos
Alcotini,
til en ny skærm af samme mærke. Men sjovt nok har denne skærm lige præcist
samme problem. Så jeg tænkte om det måske kunne skyldes noget ved min
computer eller omkring skærmen ? Jeg har fjernet to store højtalere, en
trådløs
telefon-base og et ISDN modem, men uden held. Kan man være så uheldig
at have lige præcist samme problem, med to forskellige skærme ? eller er der
nogle som har dårlig erfaring med denne type skærm ?

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 15-03-01 01:30

"-= Texas =-" <box2600@XXXhotmail.com> wrote in message

> [...]
præcist
> samme problem. Så jeg tænkte om det måske kunne skyldes noget ved min

Det er sikkert dit grafikkort der forårsager problemet. Min broder har
derhjemme et Matrox G400 DualHead med 2x17" Samsung monitorer hvoraf den
ene laver netop den rullende, mørke streg og det samme på hans
videoredigering med G450 Limited Edition og 2x17" Hansol (stadig kun den
ene skærm). Begge steder kører skærmene 1024x768, men vi har
eksperimenteret med forskellige opløsninger og frekvenser uden resultat.

Jeg selv har et G450 med 2x19" Sony, og her er der ingen fejl eller
problemer overhovedet.

Det er muligt at det ville kunne løse dit problem at ændre den vertikale
opdateringsfrekvens.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : -= Texas =-

Dato : 15-03-01 09:00

Og hvordan er det lige at man gør det ???

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 15-03-01 10:34

"-= Texas =-" <box2600@XXXhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Og hvordan er det lige at man gør det ???

Dette gøres ved at højre klikke med musen (på desktoppen) vælge egenskaber
=> indstillinger => avanceret => kort => opdaterings hastighed.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen