Kan jeg køre FreeBSD på denne maskine?
Fra : Johnny Christensen

Dato : 10-03-03 06:07

Hej
jeg har anskaffet en:

Fujitsu ErgoPro x
Desktop kabinet
Pentium 100 (120) MHz
256 KB Cache
64 MB RAM
Quantum Fireball ST21A013, 2,1 GB HD
ATI Mach 64VT-B grafikkort m. 2 MB RAM
OPTi 82C929A lydkort
3Com Etherlink III ISA netkort (3C509B-C)

Har tænkt på at bruge den som server for mit lille hjemmenetværk, evt.
som firewall - ville det kunne lade sig gøre?

Og er der en distribution der passer bedre til maskinen og formålet
end FreeBSD?

Venligst
Johnny

Fra : "Bjørn Grønbæk"

Dato : 10-03-03 12:45

Hej Johnny.

Jeg har selv en maskine af samme størrelse. Den fungere upåklageligt med
Debian 3.0 og køre www, mail, cvs, samba, og dns. Jeg har installeret
BlackBox men har dog hverken skærm (rent faktisk, intet grafikkort),
tastatur eller lign. på maskinen. Så sparer man også lidt størm. Jeg
bruger ssh til login eller evt. X-win32 hvis det skal være og det er
muligt at arbejde ved maskinen i en snæver vending, selv om det godt kan
være lidt langsommeligt.

Summa Sumarum: Ork ja, det kan rigeligt lade sig gøre!

BG

Fra : Socketd

Dato : 10-03-03 13:48

> [...]

> 64 MB RAM
> Quantum Fireball ST21A013, 2,1 GB HD
> ATI Mach 64VT-B grafikkort m. 2 MB RAM OPTi 82C929A lydkort 3Com

Nu kan jeg ikke lige på "stående" fod sige om freebsd understøtter alt
det, men det skulle der være en meget godt chanche for at FreeBSD gør.

> Har tænkt på at bruge den som server for mit lille hjemmenetværk, evt.
> som firewall - ville det kunne lade sig gøre?

Sagtens, FreeBSD er perfekt til det

mvh
socketd