Kan RH 8 installeres fra HD-drev?
Fra : Jimmi

Dato : 09-03-03 10:33

Jeg vil installere Red Hat 8, men har ingen brænder og vil derfor installere
RH fra det downloadede diskdrev.

Jeg tænkte om man kan lave en floppy boot, som kan mounte til det diskdrev
hvor RH er downloadet og så installere derfra, men er det overhoved muligt
eller er der andre andre måder at gøre det på?

Mvh Jimmi

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 09-03-03 10:54

Jimmi wrote:

> Jeg tænkte om man kan lave en floppy boot, som kan mounte til det diskdrev
> hvor RH er downloadet og så installere derfra, men er det overhoved muligt

Det står beskrevet her. Det kræver en ext eller fat partition.
http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/RHL-8.0-Manual/install-guide/s1-begininstall-hd.html

> eller er der andre andre måder at gøre det på?

Du kan lave en netinstall, hvor installationen henter filer over
internettet. Det betyder dog at du ikke kan bruge din computer imens.
Hvis du har en anden computer på lan kan du downloade alle filerne til
den, og forøge hastigheden på den måde.

/Esben

Fra : Jimmi

Dato : 09-03-03 11:48

"Esben Skov Pedersen" <spam@geek.linux.dk> skrev i en meddelelse

> Det står beskrevet her. Det kræver en ext eller fat partition.

http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/RHL-8.0-Manual/install-guide/s1-beg
ininstall-hd.html

Alle tiders, det lyder lige til. Tak skal du have.
Lige en ting: Jeg skal jo lige hente programmet først, men hvor kan jeg
ellers gøre det end på redhats ftp, her kan jeg åbenbart ikke få lov at
hente fra?

Jimmi

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 09-03-03 12:05

http://sunsite.dk/

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: _fjern_ i adresse ved svar til mail

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 09-03-03 12:05

Jimmi wrote:

> [...]
> Lige en ting: Jeg skal jo lige hente programmet først, men hvor kan jeg
> ellers gøre det end på redhats ftp, her kan jeg åbenbart ikke få lov at

Du skal hente de første tre iso'er i denne mappe:
ftp://klid.dk/redhat/8.0/

Disketteimaget ligger i ftp://klid.dk/redhat/8.0/disc1/images/. Det står
i installations vejledningen hvordan du laver bootdisketten.

/Esben

Fra : Jimmi

Dato : 09-03-03 14:50

> Du skal hente de første tre iso'er i denne mappe:
> ftp://klid.dk/redhat/8.0/

Hov, jeg kom vist til at klikke på den forkerte og er nu ved at hente mappen
disc 1, kan jeg bruge den eller skal jeg hente den der .iso fil istedet?
Hvis jeg ikke kan bruge den jeg er ved at hente, hvad bruges den så til?

Mvh Jimmi

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 09-03-03 15:18

Jimmi wrote:

> [...]
> disc 1, kan jeg bruge den eller skal jeg hente den der .iso fil istedet?
> Hvis jeg ikke kan bruge den jeg er ved at hente, hvad bruges den så til?

Jeg vil anbefale dig at hente iso'erne.

/Esben