nedlukning af E-smith
Fra : gc

Dato : 06-03-03 12:04

Vi har en E-smith filserver, som gerne skulle stå uden Skærm og tastetur mm.
Vi kan selvfølgelig lukke den ned fra en browser på lokalnettet, men det
sker at folk glemmer det inden de lukker deres Win ned.
Sker der noget ved, at man bare slukker på stikkontakten, hvis ingen
"snakker" med serveren mens.
Eller skal man starte en browser op og lukke ned derfra.

mvh
gc

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 06-03-03 12:19

gc wrote:
> Sker der noget ved, at man bare slukker på stikkontakten, hvis ingen
> "snakker" med serveren mens.
> Eller skal man starte en browser op og lukke ned derfra.

det er generelt en *rigtig* dårlig ide bare at ta' strømmen på en
kørende maskine.
start hellere din browser og gør det rigtigt...
( sagde manden der mistede 34gb data, på denne konto )

--
excuse of the day : It must have been the lightning storm we had
: (yesterday) (last week) (last month)
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : gc

Dato : 06-03-03 12:58

> det er generelt en *rigtig* dårlig ide bare at ta' strømmen på en
> kørende maskine.
> start hellere din browser og gør det rigtigt...
> ( sagde manden der mistede 34gb data, på denne konto )

Føj da, det skal vi ikke nyde noget af.
Man savner helt de gode gamle Dos dage.

Tak !

Fra : Bo Simonsen

Dato : 06-03-03 15:04

On Thu, 06 Mar 2003 12:57:40 +0100, gc wrote:

> Føj da, det skal vi ikke nyde noget af.
> Man savner helt de gode gamle Dos dage.

Hvis du selv sad ved en Linux maskine kunne det gøres ved

   ssh <host> sudo halt

Men det kræver ssh og sudo er sat rigtigt op.

Mvh.
Bo

Fra : gc

Dato : 07-03-03 07:49

> Hvis du selv sad ved en Linux maskine kunne det gøres ved
> ssh <host> sudo halt

Desværre ikke, de fleste af mine programmer fås kun til windows.

Det optimale er en knap på serveren der aktivere en "shutdown" og
så lukker maskinen ned ved hjælp af APSM (tror jeg det hedder).
Men det er vist lidt for langhåret til mig.
(kan det mon overhovedet lade sig gøre)

mvh
gc

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 07-03-03 11:43

"gc" <mogensppost@hotmail.com> writes:

> [...]
> så lukker maskinen ned ved hjælp af APSM (tror jeg det hedder).
> Men det er vist lidt for langhåret til mig.

På min Debian har jeg blot installeret acpid og konfigureret ACPI
(inkl. CONFIG_ACPI_BUTTON), så kan den pænt lukke ned ved at trykke på
slukknappen (men det virker naturligvis kun med ATX).

/Rasmus

If a trainstation is the place where trains stop, what is a workstation?

Fra : gc

Dato : 08-03-03 13:10

> På min Debian har jeg blot installeret acpid og konfigureret ACPI
> (inkl. CONFIG_ACPI_BUTTON), så kan den pænt lukke ned ved at trykke på
> slukknappen (men det virker naturligvis kun med ATX).
Aha, kan det mon lade sig gøre på E-Smith ?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-03-03 14:31

> Aha, kan det mon lade sig gøre på E-Smith ?

Ja. Jeg har ingen anelse om, hvorvidt acpid findes som pakke til
esmith, men ellers kan den hentes på http://acpid.sf.net/ .

Og så skal der naturligvis som sagt være understøttelse for
CONFIG_ACPI_BUTTON i kernen; er der ikke det, må man lave sig en kerne
selv.

/Rasmus

I'm a unix system administrator
- sending me HTML formatted emails and/or attached Word documents is a
nice way to ensure I won't bother to answer you.
-- Jan Chrillesen