stjernemail i postfix til en anden end roo~
Fra : Claus Kühle

Dato : 04-03-03 18:32

Jeg kører en postfix server + imap på min mandrake 9.0 box med flere af mine
egne virtuelle domainer, "stjernemail", hvor alt hvad der står foran @ i
domainnavnet bliver sendt til en bestemt bruger, fungerer fint efter
devisen:
1) opret en domainnavn.virtual i /etc/postfix/ med indholdet:
2) #----------domainnavn.dk
domainnavn.dk anything
bruger@domain.dk bruger
3) postmap hash:/etc/postfix/domainnavn.virtual
4) postfix reload
Det kører fint så længe det er mig selv - dvs. den samme bruger som modtager
roots mail - Som specificeret i main.cf
MEN når jeg så vil lave en virtual host, hvor der skal være en anden der
modtager "stjernemail" for en virtual host (læs: domæne) i postfix, bliver
de sendt videre til mig. Kan det overhovedet lade sig gøre lade sig gøre?

Claus Kühle

Fra : Claus Kühle

Dato : 08-03-03 16:19

"Claus Kühle" <nyheder@guntrax.dk> skrev i en meddelelse
> 2) #----------domainnavn.dk
> domainnavn.dk anything
> bruger@domain.dk bruger
Fandt selv syntaxfejlen. Skal istedet hedde:
#----------domainnavn.dk
domainnavn.dk anything
@domain.dk bruger

Venlig hilsen