"could not open default font 'fixed'"
Fra : Jens Rinsteen

Dato : 03-03-03 00:33

Hej hej!

Jeg har lige installeret Debian fra bunden. Installeret Debian fra unstable,
installerede xfree86.

Installerede nvidia driverne til mit graffikort (fulgte anvisningerne fra
debianguiden.dk). Installerede gnome, sawfish-gnome, gnomeicu og xchat.

Jeg troede ikke mine egne øjne da jeg skrev startx. En hvid baggrund med et
nvidia logo kom frem. 3-4 sek. efter går den ud i konsol med følgende
fejlrapport;

(**) Generic Mouse: always reports core events
(**) Option "Device" "/dev/input/mice"
(EE) xf86OpenSerial: Cannot open device /dev/input/mice
No such device.

(EE) Generic Mouse: cannot open input device
(EE) PreInit failed for input device "Generic Mouse"
(II) UnloadModule: "mouse"
(II) XINPUT: Adding extended input device "Configured Mouse" (type: MOUSE)
Could not init font path element unix/:7100, removing from list!

Fatal server error:
could not open default font 'fixed'

When reporting a problem related to a server crash, please send
the full server output, not just the last messages.
This can be found in the log file "/var/log/XFree86.0.log".
Please report problems to debian-x@lists.debian.org.

Har søgt på google, der kom mange resultater få brugbar. Fandt ud af at der
ikke skulle findes nogen bestemt løsning, men kun at fejlen burde ligge i
nærheden af xfs font server.

Nu er jeg rimelig ny inden for linux så jeg håber at I måske har nogle ideér
til hvad jeg kan prøve. For så vil jeg prøve det med det samme og skrive
tilbage.

Hvis I har brug for flere oplysningerne skriver jeg dem mere end gerne.
Alt modtages med kyshånd.

Mvh
Benny

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 02-03-03 23:40

On Mon, 3 Mar 2003 00:33:06 +0100, Jens Rinsteen wrote:

> Jeg troede ikke mine egne øjne da jeg skrev startx.

Nej, puha!

> Fatal server error: could not open default font 'fixed'

Måske mangler du en font-pakke? - Kig efter en pakke der hedder
xfonts-etellerandet (måske "base"?)?

Mvh.

--
"Oh Lord, won't you bless this night" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jens Rinsteen

Dato : 03-03-03 01:23

"Adam Sjøgren" <spamtrap@koldfront.dk> wrote in message

> Nej, puha!

> Måske mangler du en font-pakke? - Kig efter en pakke der hedder
> xfonts-etellerandet (måske "base"?)?

Hejsa. Tak for det, det var lige det der manglede. apt-get install
xfonts-base er så virkede det.
Nu er der 2 andre ting som jeg undre mig over. Hele systemet er meget
langsomt. Har installeret Debian mindst en 5 gange her inden for de sidste 2
døgn for at få alt til at virke og har brugt den samme metode hver gang.
Denne gang har jeg bare brugt kernel-image-2.4.20-386 og nu er det langsomt.

Et højreklik på skrivebordet i gnome 2.2 tager lige et sekund for at komme
frem. Alt er langsomt.
Under Gnomemenu er der også en DebianMenu, der har der altid være ikoner
inde i , men ikke denne gang.

Kan ikke se hvor det er gået galt.

mvh
Benny

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 03-03-03 00:40

Jens Rinsteen wrote:
<KLIP>

> [...]
> Denne gang har jeg bare brugt kernel-image-2.4.20-386 og nu er det langsomt.

Har du prøvet at køre "top" og se om der er noget der bruger specielt
meget CPU-tid?

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Jens Rinsteen

Dato : 03-03-03 03:30

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> wrote in message
> Jens Rinsteen wrote:
> <KLIP>

> Har du prøvet at køre "top" og se om der er noget der bruger specielt
> meget CPU-tid?

Hej Steen

Kan ikke umiddelbart se noget som tager resourcer. Jeg starter lige hele
vejen forfra. Efter jeg fik installeret gnome startede jeg op med vesa
driverne, der kørte systemet ikke langsomt. Det er lige efter nvidia driver
installationen det går langsomt.

mvh
Benny

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 03-03-03 18:45

Jens Rinsteen skrev:

> [...]
> driverne, der kørte systemet ikke langsomt. Det er lige efter nvidia driver

kan det være agpgart der mangler?

kører kortet eller som det skal?

Prøv at skrive glxgears og se hvad den siger.

Hilsen Claus