Spørgsmål ang. VI
Fra : Jakob Dahl

Dato : 02-03-03 17:29

Er der nogen der kan hjælpe mig med en oversigt over de gense kommandoer til
editoren VI?

Jakob

Fra : Peter Makholm

Dato : 02-03-03 17:40

"Jakob Dahl" <dahl@surfmail.dk> writes:

> Er der nogen der kan hjælpe mig med en oversigt over de gense kommandoer til
> editoren VI?

<ESC><ESC>:wq!<RET>

Seriøst, har du prøvet at læse manualsiden?

I hvert fald på FreeBSD indenholder manualsiden et afsnit (Fast
Startup) med de allermest nødvendige kommandoer ud over ovenståense.

Hvis dit styresystem ikke har en ordentlig VI-manualside kan du læse
FreeBSD's på:
<http://www.freebsd.org/cgi/man.cgi?vi>

--
Peter Makholm | I have no caps-lock but I must scream...
peter@makholm.net | -- Greg

Fra : Jakob Dahl

Dato : 02-03-03 18:02

Tak !!!

Fra : Tony Buhl Nielsen

Dato : 02-03-03 18:00

Skriv
:help quickref

Mvh Tony

Fra : Jesper Krogh

Dato : 02-03-03 20:19

http://www.sslug.dk/linuxbog/unix/bog/vi.html

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc

Fra : Carsten Holck

Dato : 03-03-03 11:25

Jakob Dahl wrote:
> Er der nogen der kan hjælpe mig med en oversigt over de gense
> kommandoer til editoren VI?

Jeg fandt et ReferenceCard på
http://www.rice.edu/Computer/Documents/Unix/unix4.01.pdf

Carsten Holck

Malling Support ApS, Vesterbygade 14, DK-9520 Skørping, Denmark
Tel.: +45 9833 9688 Fax.: +45 9833 9687

Fra : Duc Minh Phung

Dato : 06-03-03 21:59

Eller bare "man vim" hvis du sku være helt i tvivl.. ellers
(groups)google.com er meget god ven! :)