Overførsel af filer - mest optimalt?
Fra : holst

Dato : 02-03-03 11:51

Hej NG

Jeg er ved at lave et dataopsamlingssystem, hvor en computer skal indhente
data fra 5 andre computere (slaver). Jeg er lidt i tvivl om hvordan dette
gøres smartest. Jeg har overvejet at sætte en SFTP server op på hver af mine
slaver og så bare hente filerne ned ved FTP. En anden måde er at "centrale
computer" nfs mounter et bibliotek på slaven, hvor de data som skal hentes
ligger i ......Og der er sikkert også andre måder at gøre det på! Selve
transmissionen skal kunne krypteres, så det ikke er muligt at læse data'ene
for uvedkommende (er dette muligt ved mounting?). Håber at nogen kan hjælpe
med et svar på mit problem om hvad der er smartest, og om der eventuelt er
en helt tredje måde at overføre filerne på?
Det skal nævnes at filerne skal hentes automatisk, altså et program som skal
hente filerne.
På forhånd tak
Allan

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 02-03-03 12:31

On Sun, 2 Mar 2003 11:51:29 +0100,
holst <holstREMOVE_THIS@control.auc.dk> wrote:
> [...]
> gøres smartest. Jeg har overvejet at sætte en SFTP server op på hver af mine

Kig på rsync over ssh.

--
Jesper

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 02-03-03 12:39

On Sun, 2 Mar 2003 11:51:29 +0100, holst wrote:

> Jeg er ved at lave et dataopsamlingssystem, hvor en computer skal
> indhente data fra 5 andre computere (slaver).

[...]

> Selve transmissionen skal kunne krypteres, så det ikke er muligt at
> læse data'ene for uvedkommende (er dette muligt ved
> mounting?).

Hvad med "scp"? Eller "rsync"?

Mvh.

--
"Oh Lord, won't you bless this night" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk