Automatisering af fetchmail
Fra : Peter Sepstrup

Dato : 01-03-03 23:15

Hej Gruppe!!

Kan man på en måde automatisere fetchmail?

Jeg har prøvet at placere den i crontab, til at tjekke hvert 5. min. men
dette er ikke hensigtsmæssigt da cron så også sender mig en mail hvert 5.
min. om at der er / ikke er kommet mail...

Kan jeg evt. deaktivere den funktion der gør at den sender mig en mail?

Det er en Debian server.

Mvh. Peter.

Fra : Carsten Holck

Dato : 01-03-03 23:22

Peter Sepstrup wrote:
> [...]
> min. om at der er / ikke er kommet mail...
>
> Kan jeg evt. deaktivere den funktion der gør at den sender mig en mail?

tilføje >/dev/null til den komando du kører vha cron så er der intet
output som den mailer
/carsten

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 01-03-03 23:20

"Peter" == Peter Sepstrup <peter@_REMOVE_sepstrup.zapto.org> writes:

> [...]

> dette er ikke hensigtsmæssigt da cron så også sender mig en mail hvert 5.
> min. om at der er / ikke er kommet mail...

Tilføj følgende til din .fetchmailrc:

set daemon 300

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 02-03-03 12:08

> Tilføj følgende til din .fetchmailrc:
>
> set daemon 300

Hmm... det kan jeg ikke rigtig få til at virke, er det det eneeste man skal
gøre?

Men jeg bruger nu istedet crontab med >/dev/null på...

Det kunne dog være rart få det til at køre som daemon

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 02-03-03 14:50

> Hmm... det kan jeg ikke rigtig få til at virke, er det det eneeste man skal
> gøre?

Ja. Og så skal du selvfølgelig starte fetchmail, f. eks. i
/etc/rc.d/rc.local.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 01-03-03 23:30

On Sat, 1 Mar 2003 23:14:45 +0100, Peter Sepstrup wrote:

> Kan man på en måde automatisere fetchmail?

Har du kigget i manualen?

"DESCRIPTION
fetchmail is a mail-retrieval and forwarding utility; it fetches mail
from remote mailservers and forwards it to your local (client)
machine's delivery system. You can then handle the retrieved mail
using normal mail user agents such as mutt(1), elm(1) or Mail(1). The
fetchmail utility can be run in a daemon mode to repeatedly poll one or
more systems at a specified interval."

Specielt den sidste linie - og senere afsnittet "DAEMON MODE".

På Debian skal man bare udfylde /etc/fetchmailrc, så startes fetchmail
automatisk i daemon mode, mener jeg.

Mvh.

--
"What a waste it is to lose one's mind. Or not to have Adam Sjøgren
a mind is being very wasteful. How true that is. asjo@koldfront.dk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 03-03-03 19:03

> [...]

> dette er ikke hensigtsmæssigt da cron så også sender mig en mail hvert 5.
> min. om at der er / ikke er kommet mail...

moffe@grignard# cat .fetchmailrc
[...]
set daemon 300
[...]
moffe@grignard# crontab -l | grep fetchmail
@reboot /usr/bin/fetchmail
moffe@grignard#

/Rasmus

A surplus means there'll be money left over.
Otherwise, it wouldn't be called a surplus.