SuSE 8.1 og KDE 3.1
Fra : Hans Skjalm

Dato : 01-03-03 11:10

Er der nogen med SuSE 8.1 der har opgraderet til den nye KDE 3.1 ?

Jeg har hentet filerne ved SuSe og prøvet uden held.

Hjælp ønskes meget gerne.

Mvh Hans

Fra : Jørgen

Dato : 01-03-03 19:39

Hans Skjalm wrote:

> Er der nogen med SuSE 8.1 der har opgraderet til den nye KDE 3.1 ?
>
> Jeg har hentet filerne ved SuSe og prøvet uden held.
>
> Hjælp ønskes meget gerne.
>
> Mvh Hans

Ja, jeg har.
I mit første forsøg tog jeg det ikke så højtideligt, at SUSE skriver at ALLE
basepackages skal være opdateret før man opdaterer andet, og pludselig var
jeg tilbage på KDE 3.03!
Da min HD alligevel var for lille skiftede jeg den, installerede 8.1, kørte
en update af 8.1, og opdaterede derefter til KDE med ALLE base packages -
helt uden problemer, i hvert fald ingen jeg ved af at jeg måtte have.

Det er ikke sikkert jeg er nogen ørn til problemløsning, men fortæl om hvad
der sker - så måske ...

PS
Jeg kørte opdateringen af SUSE 8.1 fra den svenske mirror site, den virker
knap så belastet.

Hilsen
Jørgen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-04-03 02:37

Jørgen <jsn@toker.dk> writes:

> [...]
> en update af 8.1, og opdaterede derefter til KDE med ALLE base packages -
> helt uden problemer, i hvert fald ingen jeg ved af at jeg måtte have.

Hentede du alle kde3.1 pakkerne hos SuSE først eller kunne du hente
dem med you ??

Og kunne du foretage opgraderingen fra lokalt hold ie
/home/opgradering/ ?

Kører også 8.1 nu med kde 3.04 og ville da gerne op på 3.1 i stedet,
men sidst jeg prøvede godtnok på en 7.1 gik der totalt kage i det, så
sporene skræmmer "lidt"..

> PS
> Jeg kørte opdateringen af SUSE 8.1 fra den svenske mirror site, den virker
> knap så belastet.

Alternativt få fat i linket til sunsites susedel den er ret rap i
aften/nattetimerne

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Jørgen

Dato : 02-04-03 19:52

Henrik Pedersen wrote:

> Hentede du alle kde3.1 pakkerne hos SuSE først eller kunne du hente
> dem med you ??
Jeg hentede alle pakkerne med FTP fra det svenske mirror. Bl.a. fordi der
var tryk på suse.de, og mit kendskab rækker ikke til at få YAST til at
opdatere til 3.1 (som om den automatiserede del af servicen er låst til
3.0x)

> Og kunne du foretage opgraderingen fra lokalt hold ie
> /home/opgradering/ ?
Jeg forsøgte mig med en shell-RPM kommando for at få opdateret alle
basispakkerne, men ved opslag på versionsnummer i YAST så jeg at nogle
pakker ikke var opdateret. Dem tog jeg så med Konquerer. Ikke særlig fikst,
men det tog ikke så lang tid, og jeg når tit at skrive forkert i de lange
filnavne, så.. (Det var i øvrigt her jeg brændte fingrene i mit første
opdateringsforsøg, idet jeg fik genstartet KDe inden samtlige basispakker
var opdaterede)

> Kører også 8.1 nu med kde 3.04 og ville da gerne op på 3.1 i stedet,
> men sidst jeg prøvede godtnok på en 7.1 gik der totalt kage i det, så
> sporene skræmmer "lidt"..
Jeg tror nok at jeg spenderer de 400-500 kr som et sæt opgraderingsskiver
til 8.2 koster. (SUSE.dk skal hvae 429.50 + 62 i porto, amazon.de tager 52
Euro, men de skriver noget med en grænse på 50 Euro for kreditkort som jeg
ikke helt forstår. Mensys.nl skal have ca 58 Euro)

> Alternativt få fat i linket til sunsites susedel den er ret rap i
> aften/nattetimerne
Ja, du har ret, men jeg har været uheldig med sunsite, sikkert fordi mange
andre har haft samme gode ide.

Lykke til.
Jørgen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-04-03 12:26

Jørgen <jsn@toker.dk> writes:

en hel masse snippet

Ok, tak for svaret..

Jae, jeg ville da også gerne købe opgraderingen meen 500kr er lidt
mange penge lige i øjeblikket, så jeg må tage chancen og prøve...
Men noget fik jeg ud af fiaskoen med opgradering af 7.1 jeg har nu
mine egne data på en særskilt partion, så de ikke igen ryger ved
geninstallation *GG*

> Lykke til.
> Jørgen

Mange tak