screen som andet end root
Fra : Michael Andreasen

Dato : 28-02-03 13:34

Er der en måde man kan åbne flere screens når man ikke er root?

[cs2@localhost root]$ whoami
cs2

[cs2@localhost root]$ screen
Cannot open your terminal '/dev/pts/1' - please check.

Nogen der kan hjælpe?

--
Med Venlig Hilsen
Michael Andreasen

Fra : Peter Makholm

Dato : 28-02-03 13:36

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> writes:

> Er der en måde man kan åbne flere screens når man ikke er root?

Jeg har ingen problemer med at anvende screen. Fortæl noget mere om
dit system.

--
Peter Makholm | First you fall in love with Antarctica, and then it
peter@makholm.net | breaks your heart

Fra : Michael Andreasen

Dato : 28-02-03 18:19

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message
> Jeg har ingen problemer med at anvende screen. Fortæl noget mere om
> dit system.

hmmm.. Jeg har prøvet på 2 RH7.3 bokse og 1 Debian 2.4-18/testing

samme resultat?

Hvad skal du/i vide om systemet?

Mvh
Michael

Fra : Michael Andreasen

Dato : 28-02-03 19:45

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> wrote in message
> hmmm.. Jeg har prøvet på 2 RH7.3 bokse og 1 Debian 2.4-18/testing
> samme resultat?

Har løst det... de vist sig at være fordi jeg benytte 'su root' - hvis jeg
logger boksen med xyz-user så kan jeg godt bruge screen.

Mvh
Michael

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-03-03 14:29

> [...]

> Har løst det... de vist sig at være fordi jeg benytte 'su root' - hvis jeg
> logger boksen med xyz-user så kan jeg godt bruge screen.

Så prøv su - root i stedet. Det burde virke.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-03-03 14:34

Martin Schultz <di020172@NO.SPAM.diku.dk> wrote:

>Så prøv su - root i stedet. Det burde virke.

Det var ogsaa min foerste tanke, da jeg saa Michaels indlaeg. Men
saa testede jeg paa min egen maskine, og her virker screen ogsaa,
naar jeg bruger 'su' i stedet for 'su -'.

Det er forresten dobbeltkonfekt at skrive 'su - root'.

--
Allan