Mozilla driller
Fra : Niels Frahm

Dato : 27-02-03 17:33

Jeg bruger Redhat 8 og Mozilla - og det går som regel fint - men så lige
idag driller det sgu'godt nok - når jeg starter Mozilla skal jeg vælge
Profile (Mozilla User Profile) - den bruger profil jeg plejer at bruge
(med alle mine boodkmarks osv) får jeg at vide at stadigvæk i brug - vælg
en ny (anden) profil eller lav en ny profil !!! - men jeg bruger sgu'ikke
den profil - jeg havde lukket programmet ned .....
Hvad kan jeg gøre for at få min "rigtige" profil åbnet igen ??

Niels

Fra : Jesper Krogh

Dato : 27-02-03 17:37

I dk.edb.system.unix, skrev Niels Frahm:
> [...]
> den profil - jeg havde lukket programmet ned .....
> Hvad kan jeg gøre for at få min "rigtige" profil åbnet igen ??

Der plejer at være en zombie-mozilla der spærrer for den nye.
Prøv at lave en:
killall -9 mozilla-bin

og prøv igen.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc

Fra : Niels Frahm

Dato : 27-02-03 17:43

On Thu, 27 Feb 2003 16:36:59 +0000, Jesper Krogh wrote:

> Der plejer at være en zombie-mozilla der spærrer for den nye.
> Prøv at lave en:
> killall -9 mozilla-bin
>
> og prøv igen.
Er lige blevet prøvet - både som bruger og som root
- men det virker stadigvæk ikke - hmm
den skriver:
mozilla-bin: no process killed

?Niels

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-02-03 18:00

Niels Frahm wrote:

> Er lige blevet prøvet - både som bruger og som root
> - men det virker stadigvæk ikke - hmm
> den skriver:
> mozilla-bin: no process killed

Prøv at køre "ps aux" i en terminal, find den relevante process og slå
den ihjel med killall kommandoen.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Niels Frahm

Dato : 27-02-03 18:14

On Thu, 27 Feb 2003 17:59:51 +0100, Tonni Aagesen wrote:

> Prøv at køre "ps aux" i en terminal, find den relevante process og slå
> den ihjel med killall kommandoen.
Det ser ikke ud til at noget mozillaer startet ??

Niels

Fra : Jesper Krogh

Dato : 27-02-03 18:14

I dk.edb.system.unix, skrev Niels Frahm:

> Det ser ikke ud til at noget mozillaer startet ??

Ikke med:
ps auxww | grep mozilla
?

Fra : Niels Frahm

Dato : 27-02-03 20:07

On Thu, 27 Feb 2003 17:14:03 +0000, Jesper Krogh wrote:

> Ikke med:
> ps auxww | grep mozilla
> ?
- jo (undskyld jeg er nybegynder)
Niels 1335 0.0 0.2 2372 628 pts/1 S 20:04 0:00 grep mozilla
hvordan for jeg den så kill 'ed ?
Niels

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 27-02-03 20:26

Niels Frahm wrote:

> - jo (undskyld jeg er nybegynder)
> Niels 1335 0.0 0.2 2372 628 pts/1 S 20:04 0:00 grep mozilla

Det er ikke mozilla, men grep (med argumentet mozilla) du har fundet.

/Esben

Fra : frank damgaard

Dato : 27-02-03 18:42

Niels Frahm wrote:

> Er lige blevet prøvet - både som bruger og som root
> - men det virker stadigvæk ikke - hmm
> den skriver:
> mozilla-bin: no process killed

Det kan også være forrige mozilla ikke blev lukket ned korrekt
se om der findes en lock fil i ~/.mozilla/default/xxxxxxx.xxx/

Hvis der er en igangværende mozilla så vil den gemme bookmarks når
den afsluttet. (prøv : ps xa | grep mozilla )
Det kan være at din bookmarkfil er slettet eller ufuldstændig,
den ligger også i ovenstående katalog (som bookmarks.html)

--
Frank Damgaard |

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 27-02-03 18:29

Niels Frahm wrote:
> [...]
> den profil - jeg havde lukket programmet ned .....
> Hvad kan jeg gøre for at få min "rigtige" profil åbnet igen ??

Hvis det bare er på grund af bookmarks kan du bare kopiere
bookmarks.html og oprette en ny profil.

/Esben

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 28-02-03 09:41

Esben Skov Pedersen wrote:

> Hvis det bare er på grund af bookmarks kan du bare kopiere
> bookmarks.html og oprette en ny profil.
>
> /Esben

Det er da meget nemmere at slette lock-filen, og så er du ovre det problem:

rm ~/.mozilla/[profilnavn]/[underligt navn]/lock

Fra : Niels Frahm

Dato : 28-02-03 14:59

On Fri, 28 Feb 2003 09:40:39 +0100, Thomas Arildsen wrote:

> Det er da meget nemmere at slette lock-filen, og så er du ovre det problem:
>
> rm ~/.mozilla/[profilnavn]/[underligt navn]/lock
Jubii - det virkede - tak til alle for råd og bistand -
og så lige nu jeg er her - findes der en gentage komando knap/genvej i
konsolen - til når jeg taster konmandoer ind - evt. med en opdaget fejl
som lige skal rettes ? - altså ligesom F3 i dos.

Niels

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 28-02-03 15:04

Niels Frahm wrote:
> findes der en gentage komando knap/genvej i
> konsolen - til når jeg taster konmandoer ind - evt. med en opdaget fejl
> som lige skal rettes ? - altså ligesom F3 i dos.

Det afhænger af, hvilken shell du bruger.

Prøv med pil-opad tasten.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 04-03-03 20:13

On Thu, 27 Feb 2003 20:25:47 +0100
Esben Skov Pedersen <spam@geek.linux.dk> wrote:

> Det er ikke mozilla, men grep (med argumentet mozilla) du har fundet.

paa en RH linux er PID det fjerde felt i output fra 'ps -efl' , saa jeg
bruger:

ps -elf |grep ${USER} |grep mozilla |grep -v grep |awk '{print $4}'

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Kent Friis

Dato : 04-03-03 23:02

Den Tue, 4 Mar 2003 20:13:07 +0100 skrev Jacob Gaarde:

>paa en RH linux er PID det fjerde felt i output fra 'ps -efl' , saa jeg
>bruger:
>
>ps -elf |grep ${USER} |grep mozilla |grep -v grep |awk '{print $4}'

Et trick:

grep [m]ozilla

Så fanger den ikke grep'en selv, og man slipper for grep -v grep.

Mvh
Kent
--
Indlæringskurven til Linux er stejl, til tider lodret... Men for katten
hvor er udsigten på toppen dog fantastisk