qmail og ezmlm
Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 25-02-03 14:07

Hej

Jeg har sat et lille mailhotel op med qmail, vpopmail, ezmlm og det virker
også som det skal pånær et sted.

Har har to domæner @xx.com og @x-x.com, hvor xx.com er oprettet som et
virtual domain til x-x.com.

til denne, men hvis der sendes til list@xx.com for jeg den her fejl,
ezmlm-reject:_fatal:_List_address_must_be_in_To:_or_Cc:_(#5.7.0)/, og det
gælder også omvendt, dvs. hvis jeg opretter list@xx.com kan der ikke sendes
til list@x-x.com.

Er der nogen der har haft dette problem og fundet sig en løsning, eller bare
kan henvise til en løsning så ville jeg være glad.

/Sonni

Fra : Peder Fugl

Dato : 26-02-03 01:03

Hej,

Sonni Skammelsen wrote:

> [...]
> til denne, men hvis der sendes til list@xx.com for jeg den her fejl,
> ezmlm-reject:_fatal:_List_address_must_be_in_To:_or_Cc:_(#5.7.0)/, og det

Check: 'man ezmlm-reject'

Se option -t / -T

-t (Default.) Reject messages that do not have the
list address in the ``To:'' or ``Cc:'' header(s).
ezmlm-reject needs access to dir/outhost and
dir/outlocal to check this. This check is silently
omitted if dir is not specified, to assure back­
wards compatibility with existing ezmlm lists.

-T Do not require the list address in the ``To:'' or
``Cc:'' header(s).

Kaldes fra list-dir/editor

--
Med venlig hilsen / Best regards
Peder

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 26-02-03 08:19

"Peder Fugl" <pf@fabel.dk.RE.MOVE.INVALID> wrote in message
> [...]
> wards compatibility with existing ezmlm lists.
>
> -T Do not require the list address in the ``To:'' or

Takker, det var jo lige det der skulle til :)

/Sonni