Skifte opløsning i X?
Fra : Jørgen J.

Dato : 24-02-03 16:50

Et simpelt spørgsmål - hvordan skifter jeg opløsning i min Gnome X? Den køre
som standard med 640x480 og jeg kan ikke finde noget i selve X, så det er
vel én eller anden konfigurations fil? (jeg har set efter, men kan ikke
finde noget jeg synes er dét)

Jørgen

Fra : slomoVizion

Dato : 24-02-03 18:17

Jørgen J. wrote:

> [...]
> køre som standard med 640x480 og jeg kan ikke finde noget i selve X, så
> det er vel én eller anden konfigurations fil? (jeg har set efter, men kan

Hej

X's konfigurariontsfiler plejer at ligge i /etc/X1l/ og Hedder for Xfree86
v4+ XF86Config-4 (ved tidligere udgaver hedder den blot XF86Config).

Hvis du bruger mandrake kan du også bare skrive mcc i en xterm, så kommer
mandrakes control center frem, hvorfra du også kan indstille det hele.
(Andre distro'er har noget lign.)

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 26-02-03 22:48

"Jørgen J." <nonexistent@nonexisistent.com> wrote in

> [...]
> X, så det er vel én eller anden konfigurations fil? (jeg har set
> efter, men kan ikke finde noget jeg synes er dét)

ctrl+ / ctrl-

--
Knud

Fra : soren davidsen

Dato : 27-02-03 07:57

Arne Schwerdtfegger <knud@INVALIDskodliv.dk> writes:

> "Jørgen J." <nonexistent@nonexisistent.com> wrote in

> ctrl+ / ctrl-

eller xvidtune -next / xvidtune -prev

mvh,

--

school:soren.davidsenATturtle.math.klte.hu//math-institute/uni-debrecen
other:sorenATtanesha.net//www.tanesha.net