Hjælp til iptables
Fra : Kasper

Dato : 24-02-03 08:31

Hvad er der galt med dette script, som i nok kan se har jeg forsøgt at
åbne for noget ftp, men det virker ikke.
Routningen virker fint, men hvis jeg sætter # ud for alt under:
LAN_NET
echo 0
Flush
Masquerade
og echo 1 så virker ftp.

Kan i hjælpe mig?

#! /bin/sh

LAN_NET="10.0.0.0/8"

echo 0 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

# Load Modules
modprobe ip_nat_ftp
modprobe ip_conntrack_ftp

# Flush
/sbin/iptables -t nat -F
/sbin/iptables -F
/sbin/iptables -P FORWARD ACCEPT
/sbin/iptables -P OUTPUT ACCEPT
/sbin/iptables -P INPUT ACCEPT

# Masquerade and forwarding
/sbin/iptables -t nat -A POSTROUTING -d ! $LAN_NET -j MASQUERADE
/sbin/iptables -A FORWARD -s $LAN_NET -j ACCEPT
/sbin/iptables -A FORWARD -d $LAN_NET -j ACCEPT
/sbin/iptables -A FORWARD -s ! $LAN_NET -j DROP

iptables -A INPUT -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

# Ports to be open
/sbin/iptables -A INPUT -p tcp --syn --destination-port 22 -j ACCEPT
/sbin/iptables -A INPUT -p tcp --syn --destination-port 21 -j ACCEPT
/sbin/iptables -A INPUT -p tcp --syn --destination-port 25 -j ACCEPT
/sbin/iptables -A INPUT -p tcp --syn --destination-port 110 -i eth0 -j
ACCEPT
/sbin/iptables -A INPUT -p tcp --syn -j DROP

echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

Fra : Michael Andreasen

Dato : 24-02-03 09:28

"Kasper" <nospam@today.com> wrote in message
> [...]
> åbne for noget ftp, men det virker ikke.
> Routningen virker fint, men hvis jeg sætter # ud for alt under:
[cut]

iptables -A INPUT -j ACCEPT -p tcp --dport 21
iptables -A INPUT -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

Mvh
Michael Andreasen
http://iptables.linux.dk

Fra : Kasper

Dato : 24-02-03 09:55

On Mon, 24 Feb 2003 09:27:55 +0100, "Michael Andreasen"
<maskinen2000@hotmail.com> wrote:

>"Kasper" <nospam@today.com> wrote in message
>[cut]
>
>iptables -A INPUT -j ACCEPT -p tcp --dport 21
>iptables -A INPUT -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

Jeg har det samme bortset fra --syn i denne:
/sbin/iptables -A INPUT -p tcp --syn --destination-port 21 -j ACCEPT

Men problemet er hvis jeg kører hele scriptet - der er ingen problemer
hvis jeg disabler routingen.
Jeg kan altså ikke få den til at være router og ftpserver på samme
tid.

Fra : Michael Andreasen

Dato : 24-02-03 11:16

> Men problemet er hvis jeg kører hele scriptet - der er ingen problemer
> hvis jeg disabler routingen.
> Jeg kan altså ikke få den til at være router og ftpserver på samme
> tid.

Prøv evt http://iptables.linux.dk

Det laver et script der masse samme funktionalitet som dit

Mvh
Michael