Nye ftp server
Fra : Anders Lund

Dato : 23-02-03 22:11

Jeg har droppet wuftps som ftp server, så jeg er på udkik efter en ny.

Hvad kan i anbefale? Jeg kan se at der er mange der brugere pure ftpd, kan
det anbefales.

Jeg vil blive glad hvis der også var nogen, der havde nogle gode links til
guider til pure ftpd, for det gik ikke så godt sidste gang jeg installerede
den.

Anders Lund
AndersGED@zaim.dk
fjern geden fra min email adresse

Fra : Anders Lund

Dato : 23-02-03 22:15

"Anders Lund" <andersGED@zaim.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil blive glad hvis der også var nogen, der havde nogle gode links til
> guider til pure ftpd, for det gik ikke så godt sidste gang jeg

hov
Måske mener jeg proftd istedetfor pureftp. Men alt input er velkommen. Jeg
bruger redhat 7.3, så hvis serveren finden i en rpm som oven i købet måske
kan hentes med up2date, så ville jeg blive lykkelig.

Fra : Nukehosting

Dato : 24-02-03 12:56

> [...]
Hvis du bruger RH 7.3 eller derover, så er vsftp også god.

der skal du kun sætte anonym til no & sætte
chroot_local_user=yes
ind i vsftp.conf

Mvh.
nukehosting

Fra : Anders Lund

Dato : 24-02-03 13:40

"Nukehosting" <admin[nospam]@nukehosting.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du bruger RH 7.3 eller derover, så er vsftp også god.
>
> der skal du kun sætte anonym til no & sætte
> chroot_local_user=yes
> ind i vsftp.conf

Ok, jeg bruger 7.3. Er den anbefalelses værdig, også når man tænker på
sikkerhed? er den med i up2date?

Hvordan med brugere, det du skiver "chroot_local_user=yes" hvad bevirker
det? Skal brugerne være medlem af en speciel gruppe, for kunne bruge ftp
serveren?

Fra : soren

Dato : 24-02-03 13:48

"Anders Lund" <andersGED@zaim.dk> writes:

> "Nukehosting" <admin[nospam]@nukehosting.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, jeg bruger 7.3. Er den anbefalelses værdig, også når man tænker på
> sikkerhed? er den med i up2date?

http://vsftpd.beasts.org/ - soeg efter 'vsftpd security'. jeg kender ikke
up2date sorry.

mvh,

--

school.soren.davidsenATturtleDOTmathDOTklteDOThu//math-institute/uni-debrecen
other..sorenATtaneshaDOTnet//oesterbro/denmark/www.tanesha.net

Fra : Anders Lund

Dato : 24-02-03 19:51

"soren" <soren-usenet200302@tanesha.net> skrev i en meddelelse

> http://vsftpd.beasts.org/ - soeg efter 'vsftpd security'. jeg kender ikke
> up2date sorry.

Ok
Inden jeg bruger tonsvis af tid med manualen, kan det være at du kan sige
mig hvordan jeg opretter brugere?

Fra : soren davidsen

Dato : 24-02-03 20:54

> [...]

> Ok
> Inden jeg bruger tonsvis af tid med manualen, kan det være at du kan sige

hm, med 'useradd' eller lign. ?

mvh,

--

school:soren.davidsenATturtle.math.klte.hu//math-institute/uni-debrecen
other:sorenATtanesha.net//www.tanesha.net

Fra : Nukehosting

Dato : 11-03-03 18:04

> "Nukehosting" <admin[nospam]@nukehosting.dk> skrev i en meddelelse
> Ok, jeg bruger 7.3. Er den anbefalelses værdig, også når man tænker på
> sikkerhed? er den med i up2date?
Ja det er den
du opretter bruger som du plejer, brug evt. webmin

/Nukehosting