Java i mozilla
Fra : John Vedsegaard

Dato : 22-02-03 18:29

Hvorfor kan jeg ikke se javascript i Mozilla?

Jeg har downloadet Java JRE og indstaleret det.

Stadig sige Mozilla at dette plugin ikke er indstaleret.

John

Fra : Kent Friis

Dato : 22-02-03 18:41

Den Sat, 22 Feb 2003 18:28:30 +0100 skrev John Vedsegaard:
>Hvorfor kan jeg ikke se javascript i Mozilla?

Tjek under edit -> preferences -> advanced, om javascript er
aktiveret.

>Jeg har downloadet Java JRE og indstaleret det.

Java og javascript har intet tilfælles, udover en del af navnet.

>Stadig sige Mozilla at dette plugin ikke er indstaleret.

Prøv at symlinke plugin'en ind under .mozilla/plugins

Mvh
Kent
--
.~. .~.
/V\ From Palm Pilot to S/390 /V\

Fra : John Vedsegaard

Dato : 22-02-03 20:02

Kent Friis wrote:

> Tjek under edit -> preferences -> advanced, om javascript er
> aktiveret.
Der er allerede et hak ud for javascript.

> Java og javascript har intet tilfælles, udover en del af navnet.

> Prøv at symlinke plugin'en ind under .mozilla/plugins
>
> Mvh
> Kent

Fint nu virker Java, men kun nogle javascripts ikke alle, det virker
ellers i vindows.
F.eks. på min egen hjemmeside som er http://home19.inet.tele.dk/taform
Her skal være en tekstscroller på forsiden, den kan ikke ses i Mozilla
men godt i IE.

Siden overholder ikke wc3 standard, da scriptet skrives "on the fly".
Desuden indsætter TDC et tællerscript i bunden af siden, det registreres
også som en fejl.

John

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-02-03 21:28

John Vedsegaard wrote:

> Fint nu virker Java, men kun nogle javascripts ikke alle, det virker
> ellers i vindows.

Java og JavaScript har ikke umiddelbart noget med hinanden at gøre.

> F.eks. på min egen hjemmeside som er http://home19.inet.tele.dk/taform
> Her skal være en tekstscroller på forsiden, den kan ikke ses i Mozilla
> men godt i IE.

Fordi den er dårligt lavet. Prøv at gå ind på siden i Mozilla og så vælge
Tools -> Web Development -> JavaScript Console i menuen, så kan du se
fejlmeddelelserne.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : John Vedsegaard

Dato : 22-02-03 21:59

Jonas Koch Bentzen wrote:

> [...]
>

> Fordi den er dårligt lavet. Prøv at gå ind på siden i Mozilla og så vælge
> Tools -> Web Development -> JavaScript Console i menuen, så kan du se

Så er det underligt siden kan ses i IE!!

En ellers professionelt lavet side som http://www.derbauer.de/ viser
også fejl. Men ikke i IE.

John

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 22-02-03 22:37

John Vedsegaard wrote:

> Så er det underligt siden kan ses i IE!!

Nej, hvis siden er udviklet med et værktøj fra M$ så er det næsten helt
sikkert at andre browsere end IE vil have problemer. Det er en del af
M$ politik: "Hvis du vil have fuldt udbytte af Internet så skal du køre
M$ only".

> En ellers professionelt lavet side som http://www.derbauer.de/ viser
> også fejl. Men ikke i IE.

Her får jeg kun en grå side. Så meget for professionalismen.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : John Vedsegaard

Dato : 23-02-03 00:21

Thomas Overgaard wrote:

> [...]
> M$ only".

> Her får jeg kun en grå side. Så meget for professionalismen.

Prøv at indstallere flash plugin, så virker den - men påstår stadig der
er fejl! Hvad der egentlig ikke er.

John

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 23-02-03 14:12

John Vedsegaard wrote:

> Prøv at indstallere flash plugin, så virker den - men påstår stadig der
> er fejl! Hvad der egentlig ikke er.

Det, at det virker, betyder altså ikke nødvendigvis, at der ikke kan være
fejl i koden.

--
Jonas Koch Bentzen

http://findhim.com/

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-02-03 23:46

John Vedsegaard wrote:

> Så er det underligt siden kan ses i IE!!

Siden kan da også ses i Mozilla. Men du kan næppe klandre Mozilla for ikke
at vise siden ordentligt, når scriptet indeholder sådan nogle graverende
fejl, som det gør: Det forsøger at inkludere en JS-fil
(http://homed.inet.tele.dk/home_jsinclude_maaling.js), som ikke findes!
(Tip: Fjern D'et efter "home"...). Og så er variablen TS ikke defineret.

> En ellers professionelt lavet side som http://www.derbauer.de/ viser
> også fejl.

Ja, der klages over nogle manglende variabler.

> Men ikke i IE.

Hvilket bare viser, at Mozillas fejlvisning er mere detaljeret og brugbar
end IE's. Tro mig, hvis variablerne ikke er defineret, så kan IE ikke gætte
sig til, hvad de skal indeholde. At den så ikke viser en fejlmeddelelse
betyder ikke, at IE er bedre til at håndtere siden. Siden virker i øvrigt
fint i Mozilla (1.3b).

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : John Vedsegaard

Dato : 23-02-03 00:30

Jonas Koch Bentzen wrote:

> [...]
> sig til, hvad de skal indeholde. At den så ikke viser en fejlmeddelelse
> betyder ikke, at IE er bedre til at håndtere siden. Siden virker i øvrigt

Kan det være fordi variablerne hedder TS_message[1] osv. ?
er et _ ikke lovligt i variabel navn?

John

Fra : Jesper Harder

Dato : 22-02-03 22:39

John Vedsegaard <taform@c.dk> writes:

> En ellers professionelt lavet side som http://www.derbauer.de/

LOL. Kalder du en side som indeholder "velformulerede" sætninger som:

!!! YOUR BROWSER DO NOT SUPPORT FRAMES !!!

og i øvrigt ikke er gyldig HTML for professionel? Kun klamphuggere
laver ugyldig HTML.

Fra : John Vedsegaard

Dato : 23-02-03 00:23

Jesper Harder wrote:

> LOL. Kalder du en side som indeholder "velformulerede" sætninger som:
>
> !!! YOUR BROWSER DO NOT SUPPORT FRAMES !!!
>
> og i øvrigt ikke er gyldig HTML for professionel? Kun klamphuggere
> laver ugyldig HTML.

Rolig nu----
Sådan siger min browser IKKE.
Men Mozilla påstår stadig der er fejl på siden.
John