Inkludere filer til exe !
Fra : Thomas P

Dato : 14-03-01 17:52

Hvorfor ikke ? For at gøre programmet så simpelt som muligt har jeg tænkt
mig at inkludere min konfigurationsfil i programmet (conf.txt). Det er så
meningen at conf.txt bliver pakket ud af programmet når man kører det. Nogen
ideér ?

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 14-03-01 22:03

Just as I expected, Thomas P came up with this:

> [...]
>mig at inkludere min konfigurationsfil i programmet (conf.txt). Det er så

Først finder du et eller andet sted nogen om formatet for .RC filer
(resource scripts). Så laver du et resource script der inkluderer de
filer du vil have med. Derefter bruger du BRC32.exe (mener jeg det
hedder) som ligger sammen med Delphi til at kompilere scriptet til en
.res fil. Den kan du så inkludere i programmet ved at bruge {$R}
compiler direktivet. Til sidst skal du have fat i nogen API funktioner
for at kunne extracte filen igen.

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://www.niller.f2s.com/ - niLLer's pages (My programs, in English)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 15-03-01 09:27

Prøv dette:

if fileexists(conf.txt) then
// skriv standard-værdier
else
// læs sidst gemte parametre
end;

Under "formclose" skriver du så noget kode til at gemme parametrene.

Motto: KISS = Keep It Simple Stupid

Fra : R. A. Larsen

Dato : 15-03-01 09:33

> [...]
> mig at inkludere min konfigurationsfil i programmet (conf.txt). Det er så

Hvorfor ikke bare lade programmet selv oprette konfigurationsfilen, hvis den
ikke allerede findes? Dvs. noget i retning af (utestet kode):

if not fileexists('conf.txt') then begin
(* opret konfigurationsfilen.. *)
assignfile(F, 'conf.txt');
rewrite(F);
writeln(F, ???);