God irc/icq client til Debian
Fra : Tivas Laursen

Dato : 16-02-03 09:19

Hej NG

Som subject nok siger meget godt så mangler jeg en god client til icq og en
til irc, hvad kan i anbefale. De må ikke være alt for tunge da det ikke er
verdens hurtigeste maskine jeg sidder ved. Det behøver heller ikke være
samme klient.

Jeg har kigget lidt med aptitude search, men jeg synes ikke rigtig jeg kan
finde noget ordenligt.

Mange Tak

--Tivas Laursen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 16-02-03 11:51

On Sun, 16 Feb 2003 09:19:26 +0100, Tivas Laursen wrote:

> Som subject nok siger meget godt så mangler jeg en god client til
> icq og en til irc, hvad kan i anbefale.

GnomeICU kan ICQ.

XChat kan IRC.

Gaim kan både ICQ og IRC.

Hvis du alligevel har en Emacs kørende er Zenirc en irc-klient i
Emacs.

Det er dem jeg har prøvet og ikke smed ud med det samme

Mvh.

--
"Super heroes wear snow pants?" Adam Sjøgren
"When there's snow out, they do!" asjo@koldfront.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 16-02-03 12:01

Tivas Laursen wrote:
> [...]
> verdens hurtigeste maskine jeg sidder ved. Det behøver heller ikke være

Jeg foretrækker klart Licq til ICQ, men ligger pt. i unstable. Jeg har
ikke haft held til at installere den derfra. Derfor har jeg hentet
pakken med kildekode og selv kompileret den. Det er faktisk ret nemt.

Jeg synes Licq er god fordi den er ret "komplet" i features og den
reagerer ret forudsigeligt. Og så virker den

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 16-02-03 11:36

"Tivas Laursen" <tivas@laukaz.dk> writes:

> [...]
> verdens hurtigeste maskine jeg sidder ved. Det behøver heller ikke være

ICQ: Hvis det skal være grafisk så vil jeg anbefale psi som kører over
jabbernetværket eller licq til "ren" icq. Til konsollen er
Centericq god.

IRC: Har selv brugt Xchat og BitchX på en P166 uden probs. Xchat er
klart den tungeste.

Christoffer Olsen

http://my.opera.com/dev/discussion/openweb/20030206/

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 16-02-03 13:53

> [...]

> verdens hurtigeste maskine jeg sidder ved. Det behøver heller ikke være

Jeg synes godt om gaim og kopete, der begge er multiprotokol (de kan
begge både snakke IRC og ICQ samt en del flere protokoller). Kopete er
til KDE - den holder ikke rigtigt, hvis man ikke bruger KDE.

/Rasmus

I was going to compile a list of innovations that could be
attributed to Microsoft. Once I realized that Ctrl-Alt-Del
was handled in the BIOS, I found that there aren't any.

Fra : Tivas Laursen

Dato : 16-02-03 14:44

ok

tak for jeres svar. jeg vil prøve nogen af dem og se hvad der falder mig
bedst =)

btw. jeg har ikke Emacs, jeg bruger vim. Det er kun nødvendigt med 1
styresystem ad gangen =)

-- Tivas

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 16-02-03 14:46

On Sun, 16 Feb 2003 14:43:47 +0100, Tivas Laursen wrote:

> btw. jeg har ikke Emacs, jeg bruger vim. Det er kun nødvendigt med 1
> styresystem ad gangen =)

Emacs er også kun et.

Mvh.

--
"Ge dom ett finger och värm min hand Adam Sjøgren
(I ett iskallt Ikea-land)" asjo@koldfront.dk

Fra : Tivas Laursen

Dato : 16-02-03 14:53

> Emacs er også kun et.

lol =)

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 16-02-03 15:32

Tivas Laursen wrote:

> [...]
> samme klient.
>
> Jeg har kigget lidt med aptitude search, men jeg synes ikke rigtig jeg kan

Uden at blinke...:

ICQ = SIM
IRC = XChat eller BitchX

Jeg har prøvet adskilige andre, derunder bl.a. Gaim og LICQ, og de er, efter
min mening, _ringe_ sammenlignet med SIM.

--
Martin L. Johansen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-02-03 15:35

Martin L. Johansen skrev:

> [...]
>
> Jeg har prøvet adskilige andre, derunder bl.a. Gaim og LICQ,
> og de er, efter min mening, _ringe_ sammenlignet med SIM.

Jeg er enig med dig i at SIM¹ er en vældig god ICQ-klient. Til gengæld
er irssi² min foretrukne IRC-klient.

// Klaus

¹) <http://sim-icq.sf.net/>
²) <http://www.irssi.org/>

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 16-02-03 15:36

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Jeg er enig med dig i at SIM¹ er en vældig god ICQ-klient. Til gengæld
> er irssi² min foretrukne IRC-klient.

Hey,

Jeg prøver lige at se hvad irssi er for noget.

Takker for inspiration!

--
Martin L. Johansen

Fra : soren

Dato : 17-02-03 09:46

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> writes:

[snip]
> Uden at blinke...:
>
> ICQ = SIM

Ah, coolt, takker herfra ogsaa (gammel licq bruger .

Mvh,

--

school.soren.davidsenATturtleDOTmathDOTklteDOThu//math-institute/uni-debrecen
other..sorenATtaneshaDOTnet//oesterbro/denmark/www.tanesha.net

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 17-02-03 09:54

soren wrote:

> Ah, coolt, takker herfra ogsaa (gammel licq bruger .

No problemo

--
Martin L. Johansen