pcbank fra bec til Linux
Fra : john

Dato : 12-02-03 20:50

Er der nogen der ved hvordan man får sin pc-bank til til at virke i linux

Jeg bruger Redhat 80

Min bank er www.lollandsbank.dk - men deres webbank kører over www.bec.dk
det virker på den måde, at man indtaster et brugernummer hvorefter man skal
angive hvor ens nøglefil ligger - samtidig med at man skriver sin kode..

Håber der er nogen der kan hjælpe

John

Fra : Peter Makholm

Dato : 12-02-03 21:19

"john" <postx@klog.dk> writes:

> Er der nogen der ved hvordan man får sin pc-bank til til at virke i linux

Jeg har BEC's webbank til at virke i galeon (mozilla 1.1) med
jre1.4.0_1. Derudover har jeg ikke gjort noget specielt.

Jeg har ikke prøvet at generere en nøglefil med ovenstående
kombination, dog.

--
Peter Makholm | One thing you do is prevent good software from
peter@makholm.net | being written. Who can afford to do professional

Fra : Michael Hjorth

Dato : 13-02-03 00:51

Peter Makholm wrote:

> Jeg har BEC's webbank til at virke i galeon (mozilla 1.1) med
> jre1.4.0_1. Derudover har jeg ikke gjort noget specielt.

Jeg bruger Roskilde Bank, som også bruger BEC's løsning, i Mozilla 1.0.
Det vigtige punkt var at få java plugin opgraderet til 1.4, det virker
ikke med tidligere versioner.

BEC's politik er desværre at man ikke vil supportere andet end Windows,
så man må leve med at teksten af og til går ind over felterne og at der
er problemer med æ, ø og å. Men bortset fra det så virker det ellers
fint.

Michael.

Fra : Kjeld Flarup

Dato : 13-02-03 20:40

Michael Hjorth wrote:
> [...]
> så man må leve med at teksten af og til går ind over felterne og at der
> er problemer med æ, ø og å. Men bortset fra det så virker det ellers

Det er ofte det absurde at det er grafiske småting der gør at det ikke virker,
blot fordi man ønsker at det hele skal se fancy ud.

--
------------------------- Med Liberalistiske Hilsner --------------------------
Civilingeniør, Kjeld Flarup - Mit sind er mere åbent end min tegnebog

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 13-02-03 00:57

John skrev:

> Min bank er www.lollandsbank.dk - men deres webbank kører over
> www.bec.dk

Min bank er Fælleskassen, som osse bruger BEC's java-applet. Jeg
kan få det til at fungere (dog ikke optimalt) i både Mozilla og
Galeon med j2re1.4 fra Blackdown, mens det ikke virker i Konqueror.
Nøglefilen blev genereret i Mozilla, så vidt jeg husker.

Hvor langt er du nået i forsøget, og hvor går det galt?

// Klaus

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 13-02-03 22:59

john wrote:
> Er der nogen der ved hvordan man får sin pc-bank til til at virke i linux
>
> Jeg bruger Redhat 80

Min lokalbanken virker også.

Din java version skal være højere end 1.4.